מנכ"ל רשות השידור: שוקל להחזיר את הפלייליסט לקול ישראל

יוני בן מנחם: "הטלתי על יואב גינאי, מנהל מחלקת התרבות והבידור בערוץ הראשון, להקים צוות היגוי בשיתוף עם יוצרים ואמנים, שיפעל למען הענקת ביטוי נרחב למוסיקה הישראלית על כל גווניה"

"אני רואה בערוצים המסחריים תכניות כמו "כוכב נולד" וליבי נחמץ, מכיוון שהבית האמיתי והטבעי לתכניות המוסיקה הוא ברשות השידור" - כך אמר היום מנכל רשות השידור יוני בן מנחם ביום עיון על הקשר בין המוזיקה הישראלית לשידור הציבורי. המנכ"ל הוסיף כי החליט על הקמת צוות היגוי, שיכלול את נציגי הרשות ברדיו ובטלוויזיה יחד עם אמנים ויוצרים ויפעל לקידום שילוב מוזיקאים בתחילת דרכם בשידורי הרדיו של קול ישראל.

מוזיקאים, אמנים, מפיקים ואנשי תקשורת השתתפו היום בכנס "למה לא משמיעים אותי?" - יום עיון בנושא תפקידו של השידור הציבורי כבית של המוסיקה הישראלית. האירוע התקיים ביוזמת רשות השידור, אמ"י ואקו"ם, במסגרת פסטיבל "בית היוצר" של אקו"ם, הנותנת במה לעידוד היצירה המקומית.

"הטלתי על יואב גינאי, מנהל מחלקת התרבות והבידור בערוץ הראשון, להקים צוות היגוי בשיתוף עם יוצרים ואמנים, שיפעל למען הענקת ביטוי נרחב למוסיקה הישראלית על כל גווניה בתחנות הרדיו של קול ישראל", אמר בן מנחם שהוסיף כי בימים אלה נשקלת האפשרות להחזיר את שיטת הפלייליסט, שהייתה נהוגה ברשת ג' לפני מספר שנים.

לדבריו, "נבחן אם מנגנון הפלייליסט, רשימות ההשמעה, נכון ומתאים כעת לתחנה. ייתכן שבאמצעות החזרת השיטה, שעבדה בהצלחה מרובה בעבר, נצליח לתת במה רחבה יותר לאמנים ישראליים".

"מצבה של המוסיקה הישראלית בתקשורת רע מאוד",אמר בכנס יענקלה מנדל, יו"ר אמ"י, "המוזיקה הישראלית לא נלמדת בבתי הספר, לאמנים הצעירים אין במה והשידור הציבורי הוא המעוז האחרון על מנת שזמרים ישראלים יקבלו מקום וביטוי ברדיו ובטלוויזיה. תתעוררו לפני שיהיה מאוחר".

חבר הוועד המנהל יעקב נווה, שמשמש גם נציג האמנים בוועד בירך על ההחלטה לקיים ימי עיון נוספים בנושא. "בימים אלה כשרבים מכלי התקשורת מונעים אך ורק משיקולים מסחריים, אני רואה חשיבות גדולה לכך ששיקולי העריכה ברדיו ובטלוויזיה של רשות השידור הנתמכים מכספי הציבור, יהיו שיקולי איכות ולא מונעים אך ורק משיקולי רייטינג".

לדברי אמיר גילת יו"ר רשות השידור, "לאחר שגיבשנו את חזון רשות השידור אנו רוצים להתכתב עם האמנים ולהציע במה רחבה לכלל גווני המוסיקה הישראלית. אנו מייצבים את השדרה הניהולית ברשות ומתכננים להגדיל משמעותית את ההשקעה בהפקות מקור".