הגשמים גרמו להצפה בבית הנשיא: עובר לדירה חלופית

(עדכון) - "תשתיות הליבה בדירת השרד שבה מתגורר הנשיא קרסו בצורה משמעותית ודורשות שיקום מיידי", נמסר מבית הנשיא

משכן הנשיא הפך לבריכה: הגשמים העזים שפקדו את ירושלים ביממה האחרונה הציפו את הדירה שבה מתגורר נשיא המדינה שמעון פרס, באופן שלא מאפשר לו להמשיך ולגור בה. המים חדרו למבנה וגרמו נזק לריהוט במקום, ואילצו את הנשיא לעבור להתגורר בדירה חלופית - החל מהראשון בינואר.

מדובר בפעם השנייה בחורף הנוכחי בה חודרים מי גשמים למשכן הנשיא, אולם הפעם מדובר בהצפה של ממש. עובדים של בית הנשיא גרפו את המים שהתאספו במרכז הדירה, כתוצאה מכ-90 מ"מ של גשם שירדו ביממה האחרונה באזור הבירה. הם הצליחו להשיב את המצב בדירה לקדמותו, אך במקום נדרשים שיפוצים נרחבים כדי למנוע הצפות עתידיות.

"תשתיות הליבה בדירת השרד שבה מתגורר הנשיא קרסו בצורה משמעותית ודורשות שיקום מיידי", נמסר מבית הנשיא.

"אי לכך, ייאלץ נשיא המדינה כבר בתחילת החודש לעזוב את דירתו ועבור לדירה חלופית בכפר דוד בירושלים שתשמש אותו במשך ארבעה חודשים עד לסיום עבודות השיקום בדירתו. הנשיא ימשיך לקיים את הפעילות השוטפת שלו במכלולים משוקמים בבית הנשיא ובמקומות חלופיים".

"יצויין כי עלות שיקום התשתיות והכשרת דירת השרד במשכן הנשיא לתקני הבטיחות, כולל הנגשתה יסתכמו בכ-2 מיליון שקלים. מאחר ומדובר באירוע ביטוחי הופעלה חברת הביטוח ענבל אשר מבטחת את הנכס ואשר תממן חלק לא מבוטל מהעלויות הישירות והעקיפות הנגזרות מתיקון הנזק והוצאת הנשיא ממשכנו".