"קרטל" חברות מדי המים: כתב אישום בדבר תיאום מכרזים

רשות ההגבלים הגישה כתב אישום נגד מספר חברות בתחום מדי המים בגין עבירות של הסדרים כובלים וקבלת דבר במירמה ■ ההאשמה: תיאמו מכרזים שנערכו על ידי רשויות ותאגידי מים

רשות ההגבלים העסקיים הגישה היום (ג') כתב אישום נגד מספר חברות בתחום מדי המים בגין עבירות של הסדרים כובלים וקבלת דבר במירמה. על פי כתב האישום, רשות ההגבלים מאשימה את חברות המים בתיאום שיטתי של הצעות המחיר שאותן הגישו במכרזים שונים.

כתב האישום הוגש כנגד חברות ארד, ארם, מדי ורד, רימונים, גת מדי מים ואגש"ח מד תקין. כמו כן, כתב האישום מופנה גם כלפי נושאי משרה בכירים באותן חברות בגין עבירות על חוק ההגבלים העסקיים ועל חוק העונשין שבוצעו על ידי החברות ונושאי המשרה בהן.

לאחר חקירה ממושכת שערכה הרשות להגבלים עסקיים, שכללה גם שימועים לנושאי המשרה הבכירה, הרשות החליטה להגיש נגדם כתב אישום, לפיו, החברות ונושאי המשרה בהן מואשמים בכך שבשנים האחרונות תיאמו כ-20 מכרזים שונים שנערכו על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים, מכרזים שעניינם רכישה, שיפוץ והסבה של מדי מים.

במסגרת התיאומים הציגו החברות מצגים כוזבים בפני העיריות ותאגידי המים כאילו מתקיימת ביניהן תחרות, כאשר בפועל סוכם בין החברות עוד בטרם המכרז מי תהיה החברה אשר תגיש את ההצעה הזוכה.

כתב האישום כולל גם אישום כנגד עורכי דין אשר ניסחו את ההסכמות, ואף החזיקו בידם ערבויות בסכום של 150 אלף שקל, בכדי להבטיח את ביצועם של הסדרי תיאום המכרז. עקב היקפם הכספי של התיאומים והשיטתיות בה הם נעשו, נכללו בכתב אישום עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות מן העיריות ותאגידי המים.