משה לדור: "אנשים חזקים מנסים להחליש את הפרקליטות"

פרקליט המדינה נגד היוזמה להקים גוף ביקורת על הפרקליטות: "אלה אנשים חזקים, עם מניעים שחלקם שליליים ואינטרסנטיים, שהתיקים שלהם מככבים בתקשורת"

"אנשים חזקים עומדים מאחורי היוזמה להקים גוף ביקורת על הפרקליטות, במטרה להחליש את מערכת הפרקליטות" - כך אומר פרקליט המדינה, משה לדור, בביקורת תקיפה כנגד היוזמה להקמת גוף ביקורת כזה.

לדברי פרקליט המדינה, "רוצים להקים גוף ביקורת על הפרקליטות בגלל התיקים של האנשים החזקים, מדובר באותם אנשים שהתיקים שלהם מככבים בתקשורת".

לדברי לדור, שדיבר בכנס לשכת המבקרים הפנימיים בתל-אביב, "האנשים שמציעים להקים גוף ביקורת חושבים שאם פתחנו בחקירה נגד איש חזק אחד, או הגשנו כתב אישום נגד איש חזק שני, זה צריך להיות כפוף לביקורת. את ההצעה מובילים אנשים שונים עם מניעים שונים, חלק מהמניעים הם שליליים ואינטרסנטים".

פרקליט המדינה מנה שתי סיבות שבגללן, לדבריו, מקדמים בעלי אינטרסים את היוזמה. "האחת - בכך שהופכים את התובע גם לנאשם ומושיבים גם אותו על ספסל הנאשמים. השנייה - בדרך-כלל הציבור נותן אמון בפרקליטות, כשדמות ציבורית נהנתה ממעמד ויוקרה נפגעת פתאום באמצעות כתב אישום, המניע שלהם הוא לשחוק ולפגוע באמון הציבור בניקיון ידיה של הפרקליטות, באמצעות טענות שהיא מסלפת ראיות, וכך לשקם את אמון הציבור בהם. הם אומרים שהפרקליטות הם האנשים הרעים, וצריך להחליף את השיח. במקום לעסוק בי צריך לעסוק בטרוניות נגד הפרקליטות".