"פיפ"א מכרה לי את זכויות השידור למונדיאל עבור דולר אחד"

כך טוען סגן נשיא פיפ"א לשעבר, ג'ק וורנר, שנאלץ לפרוש מהארגון בשנה שעברה; טוען שקיבל את הזכויות כ"פרס" על שסייע בבחירתו של ספ בלאטר לנשיאות

סערה חדשה מאיימת על פיפ"א. בסוף השבוע החליט סגן נשיא הארגון לשעבר, ג'ק וורנר, לחשוף מקרים נוספים של שחיתות, שלטענתו הארגון מעורב בהם. וורנר, שהתפטר מתפקידו בפיפ"א ביוני האחרון אחרי שנחשד בעבירות של שוחד בעת פעילותו בארגון, יצא בהודעה רשמית לתקשורת לפיה קיבל מפיפ"א את זכויות השידור של מונדיאל 1998 למכירה בארצו טרינידד וטובאגו עבור דולר אחד בלבד, זאת כ"פרס" לכך שסייע לבחירתו של ספ בלאטר לנשיאות הארגון באותה שנה.

וורנר, שהיה גם ראש הקונקא"ף (ארגון הכדורגל של צפון ומרכז אמריקה ומדינות הקריביים), טוען כי פיפ"א מכרה לו באופן ישיר גם את זכויות השידור של ארבעת המונדיאלים שלאחר מכן - 2002, 2006, 2010 ו-2014 - כשהיא עושה זאת דרך ארגון ‏CFU‏ (ארגון הכדורגל בקריביים) "שלמעשה שימש כגורם דרכו קיבלתי את הזכויות", טען וורנר. וורנר גם טוען כי קיבל מפיפ"א בשנה שעברה הצעה לקבל את זכויות השידור של משחקי 2018 ו-2022 כ"מתנה", עבור סכום מינימלי.

וורנר, שהיה חבר בפיפ"א כ-30 שנה, הושעה בשנה שעברה לאחר שנחשד כי קיבל כספים שנועדו לסייע בבחירתו של מוחמד בין חמאם לנשיאות פיפ"א. בעקבות הפרישה החליטו בוועדת האתיקה של פיפ"א שלא להמשיך את החקירה נגדו.