מנכ"ל משרד התקשורת: נגן על טמרס טלקום

ל"גלובס" נודע כי בר טל כפה על המחלקה המשפטית ועל אגף הכלכלה במשרד לגבש אמצעי הגנה על חברת התקשורת, המניחה בימים אלה כבל תת-ימי חדש

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, לטובת טמרס טלקום. ל"גלובס" נודע כי בר טל כפה על המחלקה המשפטית ועל אגף הכלכלה במשרד לגבש אמצעי הגנה על חברת התקשורת, המניחה בימים אלה כבל תת-ימי חדש, במטרה להקל על כניסתה לשוק הכבלים התת-ימיים. על פי ההנחיה, מדובר בהגנה מינימלית, מידתית ומוגבלת בזמן.

ההנחיה של בר טל מגיעה על רקע הבקשה שהגישה טמרס לקבל הגנות ממשרד התקשורת, בעקבות ההנחות שמעניקה החברה המתחרה מד נאוטילוס, הנחשבת למונופול. הנחיה זו הוגשה בניגוד לדעתם המקצועית של אנשי אגף הכלכלה והמחלקה המשפטית במשרד.

באחרונה פרסם משרד התקשורת שימוע ציבורי שעסק בשאלה אם וכיצד יש להגן על טמרס, מאחר שזו מבצעת השקעה משמעותית בתחום. במסגרת השימוע התקבלו דעות שונות. העמדה הבולטת הייתה של שלוש ספקיות האינטרנט (סמייל, נטוויז'ן ואקספון), שטענו כי למשרד אסור להתערב, כי התוצאה תהיה העלאת מחירים.

בנוסף, כפי שנחשף ב"גלובס", עמדת אנשי המחלקה המשפטית ואגף הכלכלה הייתה שאסור למשרד להתערב, ועליו להניח לשחקנים להתחרות על לבן של ספקיות האינטרנט. לטענתם השוק החופשי צריך לקבוע, ולא הרגולציה. למרות זאת, בר טל התעקש להגן על טמרס.