כתובות נאצה גם במודיעין עילית: "מוות לחרדים"

בסוף השבוע זה קרה באשדוד, והבוקר התגלתה כתובת נאצה נגד חרדים ולצידה צלב קרס בבניין במודיעין עילית ■ במשטרה פתחו בחקירה ומעריכים שהכתובת רוססה כבר אתמול. טרם נעצרו חשודים

שוב כתובות נאצה נגד חרדים: כתובת "מוות לחרדים" רוססה, כשלצידה צלב קרס, על קיר בניין מגורים במודיעין עילית.

המשטרה חוקרת את האירוע וההערכה היא שהכתובות רוססו כבר אתמול. הכתובת הוסרה, אך עד כה לא נעצרו חשודים במעשה.

בימים האחרונים טוענים בציבור החרדי כי גם אצלם רבים נפגעים מהתנכלויות של חילונים. הוד משה, נער בן 14, הותקף כשירד מהרכבת בחיפה כדי ללכת לישיבה בה הוא לומד. "הוא התקדם לכיוון המדרגות, שם הם תפסו אותו, בעטו בו ברגליים, חבטו בו בבטן ופיזרו לו את כל המזוודה", סיפרה אמו לחדשות 2. "השאירו אותו ככה וברחו".

גם יעקב מבני ברק הותקף כשיצא מהעיר. גם לדבריו, הסיבה היא אך ורק היותו חרדי. "עמדתי ברמזור וחיכיתי לאור ירוק, פתאום הרגשתי בצד שמאל שלי סטירה חזקה לכיוון הצוואר והפנים, הסתובבתי וראיתי אישה לידי. בכלל לא חשבתי שהיא תתקוף אותי, אז היא ירקה עליי וצעקה 'חרדי מסריח, תסתלקו מכאן כולכם'".

גם באשדוד: כתובות נאצה

אתר האינטרנט "אשדוד-נט" דיווח בסוף השבוע כי קיצונים ריססו כתובות נאצה בגנות חרדים. בין השאר רוססו צלבי קרס, קריאה "מוות לחרדים" על בית כנסת, המילה "סקס" וגם "חג מולד שמח" על בתים המאוכלסים כולם בחרדים ברובע ג' שבעיר.

תושבי המקום אמר בתגובה: "יש פה אנשים שאוהבים להציק. בבניין לידי ריססו צלבי קרס של הנאצים, ניסו למחוק אבל עדיין רואים. זה זעזוע שיהודי יצייר צלב קרס של הנאצים". בעקבות האירועים פתחה משטרת אשדוד בחקירה. בשבוע שעבר השיק האתר החרדי "כיכר השבת" קו חם לחרדים שמותקפים בימים אלו על רקע הביקורת הציבורית נגדם. בימים האחרונים עמוסה התקשורת החרדית בגינויים של מה שהם מכנים "הסתה חילונית". זה התחיל בעיתונים החרדים "יתד" ו"המודיע", שהכריזו על "גילויי אלימות מצד בריונים חילונים כלפי יהודים שומרי תורה ומצוות".

בהמשך כבר השיק אחד האתרים החרדים המרכזיים ביותר, "כיכר השבת", את הקו החם לחרדים שנפגעים מאותם גילויי אלימות. ב"כיכר השבת" כתבו כי "עשרות חרדים הוכו בימים האחרונים בידי חילונים, בעקבות גל ההסתה הפרוע והבלתי-אחראי בתקשורת החילונית".

לדבריהם, תיבת המייל האדום של האתר מוצפת בפניות רבות של גולשים המדווחים על "תקיפות אנטישמיות", כך באתר. עוד נכתב: "חילוני תקף אתכם? גלוי ראש השמיץ, או השפיל אתכם? שלחו אלינו. רצוי לתעד את תמונתו".