מכה לשלמור: ביטוח ישיר מוציאה למכרז את תקציב הפרסום

ההערכות הן כי החברה תפנה בין היתר למקאן, באומן-בר וראובני-פרידן ■ היקף תקציב הפרסום של ביטוח ישיר עמד ב-2011 על 26.4 מיליון דולר במחירי מחירון

משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי סופג מהלומה נוספת: ל"גלובס" נודע כי תקציב הפרסום של המותג "ביטוח ישיר" מקבוצת אי.די.איי יוצא למכרז.

רשימת משרדי הפרסום שיוזמנו להתמודד על התקציב טרם גובשה סופית, אך על-פי ההערכות, פניות צפויות להיערך אל באומן-בר-ריבנאי, מקאן-אריקסון ראובני-פרידן ועוד.

עם זאת, לא מן נמנע כי על התקציב יוזמנו להתמודד גם משרדים בעלי יכולות קריאייטיב בולטות, שאינם נמנים עם העשירייה הראשונה.

מערכת היחסים בין שלמור-אבנון-עמיחי לביטוח ישיר ידעה עליות ומורדות. המשרד זכה בתקציב בשנת 2001, כשזה הועבר אליו מגלר-נסיס. מתחילת העבודה המשותפת התמקד הקו הפרסומי של החברה בסלוגן "החיים לא תמיד הוגנים". בסרטונים הוצגו סיטואציות שבהן הלקוח נפגע שלא באשמתו בגלל טעות הומוריסטית אך כואבת. במקביל וכחלק מהאסטרטגיה, הוחדר האייקון של מספר הטלפון המורכב מהספרה 5.

לאחר 5 שנות עבודה משותפת עם שלמור, הוחלט בקבוצה לצאת למכרז שנחשב לאחד מהמכרזים החשובים באותה תקופה, לא רק בגלל היקף התקציב, כי אם גם בגלל המתמודדים שלקחו בו חלק: באומן-בר-ריבנאי, מקאן אריקסון ואדלר-חומסקי&ורשבסקי, שטיפל אז במותג אחר של הקבוצה - אישי ישיר. בשלמור זעמו על היציאה למכרז ובחרו לא לקחת בו חלק.

מי שזכה היה משרד הפרסום מקאן-אריקסון, ששינה לגמרי את הקו הפרסומי של המותג והוביל אותו להתמקד בערך אהבת הנהיגה. אך הרומן בין הצדדים לא החזיק מעמד: 7 חודשים לאחר ההתקשרות עמו הוחלט בקבוצה, בצעד דרמטי ומפתיע, להחזיר ללא מכרז את התקציב לשלמור, והוא מטופל בו מאז.

יצוין כי בשנה האחרונה עבר משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי מספר טלטלות: דור המייסדים של רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי, השלים מכירת מלוא מניותיו לרשת y&r, המושכות הניהוליות הופקדו ללא הכנת הלקוחות באופן מסודר בידי 3 מנהלים צעירים, ואילו מי שנחשב לחזית המקצועית של המשרד, גדעון עמיחי, פרש.

השינויים במשרד, לצד שינויים בשוק, השפיעו באופן מיידי על תפקוד המשרד, שחווה תוך שנה נטישה של תקציבי עוגן בהם פרטנר, ישראכרט, טורנדו, סטימצקי ועוד. מנגד, המשרד לא הצליח לגייס לקוחות חדשים ונכשל במכרזים שניגש אליהם. עם זאת, בביטוח ישיר לא מיהרו לקפוץ מהספינה הטובעת וחיכו מספר חודשים לראות לאן נושבת הרוח.

מערך הפרסום של קבוצת ביטוח ישיר מורכב כיום מ-3 משרדי פרסום: שלמור-אבנון-עמיחי - שאחראי על ביטוח ישיר, ברוקנר-נטע-יער - שאחראי על מימון ישיר, וגליקמן-נטלר-סמסונוב - שמטפל במותג 9 מיליון. גליקמן זכה בתקציב לפני פחות משנה, לאחר מכרז שבו התמודדו בין היתר מקאן-אריקסון, באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי. יש להניח כי לפחות חלק מהמשרדים האלה ייקחו חלק גם במכרז הנוכחי.

עיתוי היציאה למכרז נופל בסמוך למכרז תקציב הפרסום של חברת הביטוח AIG. כפי שנחשף ב"גלובס", על התקציב, שטופל בשנים האחרונות בזרמון-גולדמן, הוזמנו להתמודד ברוקנר-נטע-יער, אדלר-חומסקי וראובני-פרידן.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, היקף תקציב המותג ביטוח ישיר עמד ב-2010 על 21.6 מיליון דולר (במחירי מחירון). בשנת 2011 גדל התקציב ועמד על 26.4 מיליון דולר (במחירי מחירון).

תגובת ביטוח ישיר לא נמסרה עד לפרסום הידיעה.