וינשטיין לא יגן על החוק בעניין נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים

כמו כן, בכוונת נתניהו לעיין מחדש בהצעת החוק ■ למרות זאת, יוזמי ההצעה, שאושרה אתמול בוועדת החוקה, מתכוונים להביאה לאישור סופי בכנסת בשבוע הבא

יוזמי הצעת החוק לתיקון חוק לשכת עורכי הדין, באשר לאופן בחירתם של נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים ולוועדות למינוי דיינים וקאדים, ובראשם ח"כ זאב אלקין (ליכוד), מתכוונים להביא את הצעת החוק לאישור סופי במליאת הכנסת בשבוע הבא.

זאת, אף שמלשכת ראש הממשלה נמסר אמש (ב') באופן לא רשמי כי בכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיין מחדש בהצעת החוק, בעקבות הביקורת החריפה שהושמעה על הנוסח הנוכחי שלה.

אתמול אישרה ועדת החוקה של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית, על חודו של קול, את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

על-פי הנוסח העדכני, החוק יכלול הוראות מעבר שלפיהן יתבטלו תוצאות הבחירות שערכה המועצה הארצית של הלשכה לפני כחודש, ובהן נבחרו נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים, לוועדה למינוי דיינים ולוועדה למינוי קאדים ל-3 השנים הקרובות. החוק החדש קובע כי בתוך חודש לאחר שייכנס לתוקף, על הלשכה לערוך בחירות חדשות.

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, הביע מורת-רוח חריפה מהצעת החוק, וגורמים משפטיים בכירים מעריכים שאם יתקבל החוק - היועץ יסרב להגן עליו בבג"ץ.

בהודעה רשמית של משרד המשפטים נמסר כי "על-פי עמדת היועץ המשפטי, ההסדר בכללותו מעורר קשיים חוקתיים. מדובר בהתערבות מצד הכנסת בתהליך הבחירה של חברים אחרים בוועדה לצורך השגת תוצאה פרסונלית ולצורך השפעה על יחסי הכוחות בוועדה, והדבר אינו עולה בקנה אחד עם תפקיד הכנסת כמחוקקת נורמות ראויות ומהווה ניצול כוחו של המחוקק לרעה".