אבו מאזן: "אם המגעים ייכשלו - ננקוט צעדים נגד ישראל"

בזמן שבעמאן נועדים צוותי המשא-ומתן הישראלים והפלסטינים בחידוש המגעים לשלום, משגר יו"ר הרשות איום חריף לעבר ירושלים ומזהיר מפני תרחיש של כישלון השיחות

אחרי תקופה ארוכה של קיפאון מדיני, נועדים היום בעמאן, בירת ירדן, צוותי המשא-ומתן מטעם ישראל והפלסטינים. כבר עם ראשית השיחות שיגר יו"ר הרשות אבו מאזן איום לעבר ירושלים ואמר כי במידה שהניסיונות לשוב אל שולחן המשא-ומתן יעלו בתוהו - יינקטו הפלסטינים "אמצעים קשים" נגד ישראל.

הפגישה בעמאן נערכת בהשתתפות נציגים מטעם מדינות הרביעייה הבינלאומית. בראש המשלחת הישראלית עומד עו"ד יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. את הצד הפלסטיני מייצג ראש צוות המשא-ומתן של הרשות, סאיב עריקאת.

במקביל למגעים, העניק אבו מאזן ריאיון לעיתון המצרי "אל-אהראם". הוא קרא לישראל לחדש את המגעים המדיניים באופן מיידי ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות, בטענה שמדובר בצעד לא חוקי לפי הדין הבינלאומי.

כשהתבקש להתנבא על השלבים הבאים בשיחות עם ישראל אמר יו"ר הרשות: "אם נסיים אותן בהצלחה ונגבש הסכמות בנושאים הנוגעים לתהליך השלום, יישום פתרון שתי המדינות והפסקת הבנייה בהתנחלויות - נסכים לפתוח בו ברגע במשא-ומתן".

כשנשאל כיצד ייפעלו הוא ואנשיו במקרה של כישלון בשיחות, השיב אבו מאזן: "יש לנו אמצעים רבים (נגד ישראל) שאנו יכולים לעשות בהם שימוש. לא ניתן לחשוף אותם כעת, אבל הם עלולים להיות קשים וחריפים".

נוסף על כך, ציין יו"ר הרשות כי מטרתו "להגיע לכדי פתרון של הקמת מדינה פלסטינית עצמאית - שבירתה ירושלים".