יעקב ליצמן יצא בהפגנתיות מטקס רשמי לאחר שבנות עלו לשיר

מדובר בטקס רשמי שנערך שלשלום בבית החולים קפלן ■ בזמן שבנות מקהלה צעירות עלו לשיר, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, קם ועזב ■ ליצמן: "בכלל לא ידעתי שנשים ישירו באירוע"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עזב בהפגנתיות טקס רשמי שנערך שלשום בבית-החולים קפלן בזמן שלבמה עלו בנות מקהלה צעירות. ליצמן בתגובה: "בכלל לא ידעתי שנשים ישירו באירוע". את הסיפור מפרסם הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

בכירי מערכת הבריאות השתתפו שלשום בטקס חנוכת אגף חדש לילדים שנבנה בבית החולים קפלן ברחובות. בשורה הראשונה ישבו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בכירי בתי החולים והרב הראשי לישראל יונה מצגר. עם פתיחת הטקס עלה לבמה המנחה גלעד עדין והכריז על הופעת מקהלת הנערות נווה עוז מפתח תקווה. לטענת חלק מהנוכחים, ברגע זה קם סגן השר ויצא מהאולם.

"זה היה מאוד משפיל", העיד אחד הנוכחים בטקס, "ברגע שבו הבנות עלו לבמה, הוא פשוט קם ויצא החוצה, זה היה מופגן ממש. הרב הראשי דווקא כן נשאר לשבת ובאולם היו קרוב למאה אנשים דתיים וכולם נשארו שם בזמן שהבנות שרו".

הרב הראשי מצגר נותר ישוב במקומו ולאורך מופע הבנות עסק בקריאת פרקי תהילים ממכשיר הטלפון הנייד שלו. עם זאת, גם הישארותו של הרב הראשי לא הפחיתה מכעס המארגנים על עזיבתו החפוזה של סגן השר ליצמן. מנהלת הלהקה אירים מרום אמרה: "מאוד נעלבתי וכעסתי. אנחנו מופיעים באירועים רשמיים ומעולם לא קרה לנו דבר כזה. אדם שנושא במשרה ציבורית חייב ללמוד לכבד את הזולת".

לשכת סגן השר: "הסיפור אינו נכון"

מנחה האירוע גלעד ידין סיפר כי הבחין בכיסאו הריק של ליצמן. "דווקא נוכח נטישת רבנים, אני חושב שנוכחותו בשורה הראשונה של הרב הראשי לישראל שידרה אמירה ברורה ונחרצת על כיבוד השירה הנשית".

מלשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר בתגובה כי בכל הקשור לשירת נשים יגיבו בעתיד כשהנושא יהיה רלוונטי. "הסיפור אינו נכון. סגן השר לא יצא מהאולם עקב שום פרט שקשור לאירוע. לא ידוע לו על הופעתן של נשים והוא כיבד את האירוע בנוכחותו ובנשיאת דברי ברכה".