סנונית ראשונה: האחיות בשיבא נטשו את המחלקה הפנימית

בהסתדרות האחיות הסבירו ל"גלובס" כי הדרישות שהארגון מעלה לא צריכות להוות "פתיחה של הסכמים", אלא צו השעה לנוכח המצוקה שפקד את המקצוע

האחיות במחלקה הפנימית שבבית החולים שיבא בתל השומר נטשו היום (ד') את המחלקה ועברו לעבוד במתכונת חירום בלבד. זאת, כמחאה על כך שהתפוסה במחלקה עלתה על 115%, בניגוד להסכמים שנחתמו עם המדינה בתחילת השנה שעברה.

הצעד הזה של האחיות בשיבא מבשר על צעדים דומים נוספים הצפויים בבתי החולים בתקופה הקרובה, בשל שיאה של מחלת השפעת ותסביכיה ועל רקע המחסור החמור באחיות שלא מאפשר מילוי תקנים - צעד הכרחי כדי ליישם את ההסכמים בדבר צמצום העומס במחלקות הפנימיות.

למעשה, כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", הסתדרות האחיות נערכת למאבק ארגוני רחב בימים הקרובים תוך ניצול העומס במחלקות כדי להמחיש עד כמה המחסור באחיות חמור. בארגון טוענים כי ללא תוספות שכר משמעותיות ומענקי עידוד שיינתנו לאחיות, לא ניתן יהיה לגייס אחיות חדשות למקצוע ולבלום את תופעת הנטישה של אחיות קיימות. בארגון מתכוונים להעלות את הדרישות האלה אף שהאחיות מחויבות לשקט תעשייתי עד סוף 2012 בענייני שכר ותנאי העסקה בגין הסכמים חתומים.

בהסתדרות האחיות הסבירו לאחרונה ל"גלובס" כי הדרישות שהארגון מעלה לא צריכות להוות "פתיחה של הסכמים", אלא צו השעה לנוכח המצוקה שפקד את המקצוע. עוד טוענים בארגון כי המדינה היא זו שלא עומדת בהסכמים בדבר הפחתת העומס במחלקות, כך שהיא לא יכולה להלין על אי קיום ההסכמים מצד האחיות.