רישיון לייצור חשמל לתחנה תרמו-סולארית הגדולה בישראל

מליאת רשות החשמל אישרה היום הענקת רישיון מותנה לייצור חשמל למיזם להקמת תחנת כוח תרמו-סולארית מהגדולות בעולם ליד קיבוץ צאלים ■ עתידה לייצר חשמל נקי בהספק של אחוז מכלל יכולת ייצור החשמל של ישראל

תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל יוצאת לדרך: מליאת רשות החשמל אישרה היום הענקת רישיון מותנה לייצור חשמל למיזם להקמת תחנת כוח תרמו-סולארית מהגדולות בעולם ליד קיבוץ צאלים. את המיזם, בהשקעה של חצי מיליארד דולר מקדמת חברת שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת בניהולו של אמיר לוי מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון.

תחנת הכוח בצאלים עתידה לייצר חשמל נקי בהספק של כ-120 מגה וואט שהם כאחוז מכלל יכולת ייצור החשמל של ישראל. היא תפעל בטכנולוגיה מסוג "שוקת פרבולית" (Parabolic Trough) הנחשבת לטכנולוגיה יעילה לייצור חשמל נקי, ומתאימה לנתוני האזור. התחנה תשתרע על שטח של כ-3000 דונם.

החשמל שתפיק התחנה יוזן לרשת הארצית, ויקטין את הצורך בייצור חשמל בתחנות כוח סטנדרטיות, הפועלות באמצעות מקורות אנרגיה מתכלים, כמו דלק נוזלי, פחם או גז טבעי. בכך תתרום התחנה להפחתה ניכרת לא רק של פליטת גזי חממה, אלא גם פליטת מזהמים נוספים, בהם NOx ו-SOx. מיזם תחנת הכוח נרשם במנגנון ה-CDM של האו"ם כפרויקט התורם להפחתת פליטות של גזי חממה בהתאם לפרוטוקול קיוטו.

בנוסף לתחנת הכוח בצאלים אישרה מליאת רשות החשמל מתן רישיון מותנה למיזם הקמת תחנת הכוח התרמו-סולארית ליד היישוב משאבי שדה בנגב. התחנה בהספק של כ-60 מגוואט תוקם בהשקעה של 300 מיליון דולר על שטח של 1,125 דונם.