התייקרות החשמל: שטייניץ האריך הפטור ממס על הסולר

בשל המעבר לשימוש בסולר, הוחלט כי בשנת 2012 יינתן פטור חלקי בשיעור של 88% מסכום הבלו המוטל על סולר המשמש לייצור חשמל

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם על צווים המאריכים בשנה את ההפחתה בשיעור המס המוטל על סולר המשמש לייצור חשמל.

בעקבות פגיעות חוזרות ונשנות בצינור המשמש להולכת גז טבעי ממצרים לישראל, החל מחודש פברואר 2011 ואילך, חלו שיבושים באספקת גז טבעי המשמש לייצור חשמל. לאור זאת, נדרש שימוש בסולר, כדלק חלופי, עד להסדרת אספקה שוטפת של גז טבעי לישראל. על מנת לצמצם את העלאת תעריף החשמל עבור צרכני החשמל בישראל (משקי בית ותעשייה) בשל המעבר לשימוש בסולר, הוחלט כי בשנת 2012 יינתן פטור חלקי בשיעור של 88% מסכום הבלו המוטל על סולר המשמש לייצור חשמל בתקופה שעד ל-30 לאפריל 2012. מה-1 למאי 2012 ועד לסוף שנת 2012 יינתן פטור חלקי בשיעור של 69% מסכום הבלו המוטל על סולר בשנת המס 2012.

באוצר מציינים כי בשל ההפחתה בשיעור המס מוותרת המדינה על הכנסות של כ-4.2 מיליארד שקל לשנה. ההפחתה תחול מיידית על סולר מיובא. להחלת השיעור המופחת על סולר ביצור מקומי נדרש אישור ועדת כספים.

שטייניץ ציין כי "מדובר בצעד חיוני לשמירה על רמת מחירים לטובת הציבור בישראל. אנו נמשיך לבחון צעד זה כאחד מן הצעדים המקלים כל עוד יהיה צורך בכך".

אתמול דיווחנו כי משרד האוצר מציע להעלות השנה את תעריף החשמל ב-6% בלבד, כך עולה מההצעה שהוגשה (ד') למליאת רשות החשמל. לפני כן פורסמו דיווחים בתקשורת כי התעריף יתייקר ב-9% ואולם האוצר הצליח להשיג עלייה מצומצמת יותר באמצעות דחיית מרבית ההתייקרות לשנים 2013-2014. ההנחה היא שבשנים אלו תקוזז העלייה על-ידי ההוזלה הניכרת שצפויה במחיר החשמל כתוצאה מכניסת הגז הישראלי מ"תמר".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הנחה את משרדו לנקוט בכל אמצעי שיכול לצמצם את העלאת התעריף מתוך התחשבות בכך שהציבור ספג כבר העלאה של 15% בתעריף מאז הקיץ.