עד המדינה בפרשת הולילנד יקבל יותר ממיליון שקל מהמדינה

ש"ד, איש המפתח בפרשת הולילנד, המסובך בחובות לשוק האפור, יקבל קיצבה חודשית של 11 אלף שקל למשך 6 שנים, הלוואה ומחיקת חובות לרשויות המס

‏‎‎הפרקליטות חתמה עם עד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד, על הסכם עד מדינה חריג, שלפיו הוא יזכה לתשלום בסך מצטבר של קרוב למיליון שקל וכן הטבות נוספות, ובהן מחיקת חובות מס ותשלום שכר-טרחת עורך דין, באם יוגשו נגדו תביעות אזרחיות בעקבות עדותו המפלילה.

פרטים אלה בדבר ההסכם, שנחתם עם ש"ד, פורסמו בימים האחרונים, ואולם הצדדים להסכם - משרד המשפטים, העד ובא-כוחו - סירבו לאשרם או להכחישם. בימים הקרובים אמורים לעבור עיקריו של ההסכם שנחתם לידי סנגוריהם של הנאשמים בפרשת הולילנד, ובהם גם סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

‏לפי המידע שפורסם, עד המדינה יזכה לקיצבה חודשית בסך 11 אלף שקל למשך 6 שנים וכן להלוואה כספית גדולה נוספת. בנוסף, המדינה תמחק את חובו של ש"ד לרשויות המס, המסתכמים גם הם בקרוב למיליון שקל.

עוד בהסכם עד המדינה - התחייבות של המדינה שלא להעמיד את ש"ד לדין בגין חלקו בפרשיות השוחד שבפרשת הולילנד והפרשות הנלוות לה, קרקעות המלח והזרע, וכן תשלום שכר-טרחתו של עורך דינו במסגרת הליכים אזרחיים, ככל שאלה יינקטו נגדו על-ידי מי שייפגעו מעדותו.

‎‎הסכם חריג

‏ביום חמישי האחרון הוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד 13 מהמעורבים בפרשת הולילנד - ובהם אולמרט ומזכירתו, שולה זקן; ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי; היזמים הלל צ'רני ואביגדור קלנר; יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר; מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, יעקב אפרתי; ואחרים - בעבירות של לקיחת ומתן שוחד, הלבנת הון ועבירות נוספות.

בימים הקרובים תגיש הפרקליטות לבית המשפט בקשה להעיד את עד המדינה בעדות מוקדמת, וזאת נוכח מצבו הבריאותי החמור.

‏ההחלטה לחתום עם ש"ד על הסכם עד מדינה חריג התקבלה בדרגים הגבוהים ביותר של הפרקליטות, בשיתוף אנשי אגף החקירות במשטרה. זאת, נוכח חריגותה של השחיתות שהתגלתה לכאורה במהלך החקירה, שבה התברר לכאורה כי שורה ארוכה של בכירים בעיריית ירושלים ובמוסדות התכנון, הן פקידי ציבור והן נבחרי ציבור, קיבלו במשך תקופה ארוכה, ובאופן ממוסד למחצה, שוחד ממספר משמעותי של יזמים, מקורביהם ושלוחיהם, במטרה לקדם את עניינם בקרב מקבלי ההחלטות.

‏בניגוד לטענות המושמעות מצד הסנגורים, התביעה מחזיקה בידיה ראיות רבות ומשמעותיות נגד הנאשמים - ואין בסיס לטענה כאילו התיק כולו מתבסס על עדותו של עד מדינה מפוקפק אחד. ‏‎‎‏

‎‎מה יקבל עד המדינה מהמדינה?

- ‎‎התחייבות שלא יעמוד לדין בגין חלקו בפרשת הולילנד וספיחיה

‏- ‎‎קיצבה חודשית בסך 11 אלף שקל למשך 6 שנים

‏- ‎‎הלוואה כספית גדולה

‏- מחיקת חובות לרשויות המס, המסתכמים בכמיליון שקל

‏- שכר-טרחת עורך דין, אם יוגשו נגדו תביעות אזרחיות בשל עדותו