קול העם: "The Voice" פתחה עם רייטינג של 38.9%

מדובר בנתון הגבוה ביותר של רשת בשנים האחרונות ■ ברגע השיא של "The Voice" נרשמו 43.4% צפייה ■ "אייל גולן קורא לך" גרף אמש 5.6% בערוץ 24

השבוע הראשון של שנת 2012 בטלוויזיה הוא גם אחד השבועות הנצפים ביותר בתולדות הטלוויזיה הישראלית, לפחות מאז החלה מדידת הרייטינג החדשה.

עם חילופי הימים בערוץ 2 והשקות הריאליטי הגדולות, הגיע פרק הבכורה בעונה החדשה של "האח הגדול" של קשת ל-45.5% צפייה; ואילו פרק הבכורה של "The Voice" של רשת, ששודר אמש (מוצ"ש), הגיע ל-39% צפייה - הנתון הגבוה ביותר של רשת בשנים האחרונות.

ברגע השיא של "The Voice" נרשמו 43.4% צפייה ו-1.6 מיליון צופים.

גם התוכנית השנייה של "האח הגדול" מספקת נתון מרשים של 39.5%, ואילו שתי תוכניות "המירוץ למיליון" של רשת סובבות אף הן סביב 30% הצפייה.

פרט לחילופי הימים בערוץ 2, אל נתוני הרייטינג יש לשכלל שני משתנים נוספים - הראשון הוא עליית התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 24, השני הוא תחילת פעילותו של ערוץ 20, ערוץ "האח הגדול" בכבלים ובלוויין. לשני אלה השפעה על הצפייה בערוצי הברודקאסט, אם כי לא השפעה דרמטית, כפי שמוכיחות התוכניות הנצבות בראש הפירמידה.

בכל זאת, ביום שבת הגיעה תוכניתו של אייל גולן ל-5.6% צפייה בלתי מבוטלים. פרק הבכורה של העונה כולה השיג ביום רביעי 6% צפייה, שהשליכו בכל זאת מעט על פרק "המירוץ למיליון" ששודר באותו היום ורשם ירידה קלה בנתוני הצפייה.

פרט להצלחה הפנומנלית של "The Voice" של רשת, שאר הרצועות בסופי השבוע, עם חילופי הימים, רושמות ירידה קלה. "אחד נגד 100" מושקת בשישי החדש של רשת עם 18%, נתון נמוך יחסית; ואילו "מלכות השבת" של רשת, שהושקה אתמול (שבת), השיגה 6%.

גם קשת סופגת ירידה ברצועות מסוימות עם התחלופה: כך למשל "סברי מרנן", שעברה מיום שישי, יורדת ל-16.8% צפייה, ו"עובדה" יורדת מעט אף היא ל-21.4%.

רייטינג שבועי 07 דצמבר
 רייטינג שבועי 07 דצמבר