יו"ר אמריקן איגל רכש 4 דירות בי-ם ב-110 מ' ש'

המיליארדר ג'י שוטנשטיין רכש דירות במגדל מלון וולדורף אסטוריה ■ אמריקן איגל תפתח סניפים בישראל בחודש הבא

המיליארדר היהודי אמריקני ג'י שוטנשטיין, יו"ר רשת אמריקן איגל שתגיע בחודש הבא לישראל, רכש לאחרונה ארבע דירות במלון וולדורף אסטוריה המוקם בירושלים. הדירות, בשטח כולל של כ-1,400 מ"ר, נרכשו תמורת סכום המוערך ב-110 מיליון שקל - 80 אלף שקל למ"ר. כך נודע ל"גלובס".

שוטנשטיין (57) רכש את דירת הפנטהאוז המפוארת ביותר הנמצאת בקומה ה-9 והאחרונה במגדל המגורים הסמוך למלון ומשתרעת על שטח של כ-500 מ"ר. בנוסף, רכש שוטנשטיין - אב לשלושה בנים - עוד שלוש דירות פאר נוספות במגדל, בשטח של כ-300 מ"ר כל אחת. השווי המוערך כאמור לעסקה כולה הינו כ-110 מיליון שקל.

מלון וולדורף אסטוריה מוקם כעת ברחוב אגרון בירושלים על יסודותיו של מלון פאלאס שהוקם בעיר בשנות ה-20 של המאה הקודמת ושמאוחר יותר שימש את משרד התמ"ת.

30 דירות מגורים

משפחת רייכמן הקנדית, שרכשה את המבנה תמורת כ-20 מיליון דולר (באמצעות חברת IPC שבבעלותה), צפויה להשלים עד סוף השנה את הקמת המלון ומגדל המגורים בהשקעה כוללת של כ-150 מיליון דולר, תוך שימור החזיתות של הבניין המקורי. אדריכל הפרויקט הוא יהודה פייגין.

מגדל המגורים במלון משתרע על שטח של כ-10,000 מ"ר ויכלול 30 יחידות דיור, בשטח 250-500 מ"ר. הבניין מחובר תת-קרקעית למלון ולשטחים הציבוריים. עד כה נמכרו למעלה מ-50% מהדירות במגדל.

ג'י שוטנשטיין נחשב לאחד הנדבנים היהודים הגדולים בעולם. הוא מכהן כיום בין היתר כיו"ר אמריקן איגל אאוטפיטרס, כיו"ר רשת החנויות שוטנשטיין (SSC) ויו"ר רשת הנעליים DSW. ביוני אשתקד חתמה אמריקן איגל על חוזה זיכיון ראשון בישראל עם הראל ויזל, בעל השליטה בחברת פוקס. על פי התוכנית, יוקמו בארץ בשלב ראשון כ-15 סניפים של הרשת.

ממשרד וולדורף אסטוריה לא נמסרה תגובה עד לסגירת הגיליון.