אישום: חשבת השכר של ישרוטל באילת גנבה 5 מ' ש' מהרשת

פביאן דה פאס נאשמת כי הזינה נתונים כוזבים למערכת השכר הממוחשבת של ישרוטל ולקחה לכיסה את הסכומים העודפים ובנוסף זייפה רישומי מחשב ומסמכים

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע כתב אישום נגד חשבת השכר של רשת מלונות ישרוטל באילת, פביאן דה פאס (41), בגין גניבה של כ-5.3 מיליון שקל מכספי הרשת.

על-פי כתב האישום, בין מארס 2007 לינואר 2010, במספר רב של מקרים, זייפה דה פאס מסמכים ורישומי מחשב בנסיבות מחמירות, השתמשה במסמכים מזויפים, קיבלה דבר במירמה בנסיבות מחמירות וכך גנבה את כספי הרשת בסך כולל של כ-5.3 מיליון שקל.

בין היתר נטען בכתב האישום כי דה פאס יצרה מצג-שווא כלפי ישרוטל, לפיו אנשים שכבר סיימו את עבודתם במלונות הרשת, או שכבר קיבלו משכורת באותו החודש, זכאים לקבל ממנה שכר. בהמשך, נטען, לקחה דה פאס לכיסה את הסכומים העודפים ואת ההפרש בין הסכומים ששולמו בהתאם לרשימות המנופחות שערכה, לבין הסכום האמיתי שהיה על ישרוטל לשלם לעובדיה.

"הנאשמת הזינה נתונים כוזבים למערכת השכר הממוחשבת של ישרוטל, בכך שהזינה למחשב לגבי עובדים סכומי משכורת כוזבים וגבוהים בהרבה ממשכורתם האמיתית, ובמקביל ניכתה באותם תלושי שכר את הסכומים הכוזבים, כך שהשכר ששולם בפועל הינו השכר האמיתי המגיע לאותו עובד, אך הוצאות השכר של ישרוטל נחזו להיות גבוהות מההוצאות האמיתית".

בנוסף, נטען בכתב האישום בין היתר כי דה פאס זייפה רישומי מחשב ומסמכים שונים ובהם רשימות גמר חשבון של עובדים, בכוונה לקבל במירמה באמצעות זיופים אלה את כספי ישרוטל ולאחר מכן לגנוב אותם.

עוד נטען כי דה פאס, שהייתה אחראית על הכנת תלושי שכר לחברי להקות זרות שהופיעו במלונות ישרוטל באילת, זייפה תלושי שכר של חברי הלהקות הזרות כדי להסוות את יתר מעשי הגניבה שביצעה וליצור מצג כוזב שיש בו כדי להטעות בדבר הוצאות השכר במלונות.

כתב האישום מייחס לנאשמת 6 אישומים בעבירות של זיוף מסמכים בכוונה לקבל באמצעותם דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמכים מזויפים, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ועוד.

כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד עפרה לוי.