כחלון מתחייב: אבטל את ההפרדה המבנית בבזק והוט

זאת, רק לאחר שיוכח מעשית כי השוק הסיטונאי החדש, שאמור להחליף את ההפרדה המבנית הנוהגת היום בבזק ובהוט, עובד הלכה למעשה

שר התקשורת משה כחלון הודיע היום (ג') על החלטתו לבטל את ההפרדה המבנית בבזק ואת הפיקוח על מחיריה, רק לאחר שיוכח מעשית כי השוק הסיטונאי החדש, שאמור להחליף את ההפרדה המבנית הנוהגת היום בבזק ובהוט, עובד הלכה למעשה. כפי שנחשף ב"גלובס", כחלון אינו מתכוון לבטל את ההפרדה המבנית מיד עם היווסדו של שוק סיטונאי, כפי שהמליצה ועדת חייק, אלא רוצה לראות אותו עובד קודם.

כחלון דיבר הבוקר בכנס כלכלי בנצרת ומדבריו ניתן היה להבין שאין בכוונתו לאמץ את דוח ועדת חייק במלואו, אלא לאמץ סעיפים מסוימים ממנו בהתאם למדיניות שיקבע. השוק הסיטונאי הוא ההמלצה המרכזית של ועדת חייק ולפיכך כחלון מודיע שבכוונתו לאמץ את המסקנה, אך נמנע מלהצהיר הצהרות מחייבות לגבי המועד שבו ייושם, וזאת מפני שהוא מעדיף כרגע לשמור את הקלפים קרוב לחזה, על מנת שהמשקיעים המתמודדים במיזם חברת חשמל לא יחששו מהתמודדות במכרז.

כחלון רואה במיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל פרויקט לאומי שאותו יש לקדם בכל הכוח, אך הוא מודע לחששות שקיומו של שוק סיטונאי יפגע פגישה קשה בפוטנציאל של מיזם חברת החשמל, ואף עשוי להביא לביטולו. לכן הוא מעוניין לנהל את התהליך בצורה זהירה כדי לספק את דרישות שני הצדדים - מצד אחד את תומכי השוק הסיטונאי פרטנר וסלקום ומצד שני את המשקיעים המתמודדים על מיזם חברת חשמל שמתנגדים לו.