הולך ומסתבך: אבי לוזון התייצב לחקירה נוספת במשטרה

פרשת "הכדור המרכזי": יו"ר ההתאחדות לכדורגל הגיע שוב למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, 48 שעות בלבד לאחר ששוחרר בתנאים מגבילים

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, נחקר היום (ג') בפעם השנייה השבוע, במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה במסגרת פרשת "הכדור המרכזי".

לדברי המשטרה, לוזון חשוד בעבירות של מירמה, הפרת אמונים וניצול לרעה של כוח המשרה. על-פי הערכות, עיקר השאלות שהופנו ללוזון על-ידי החוקרים נגעו לשיבוצם של שופטים מסוימים למשחקים בליגת העל. זאת, בשל החשד כי בעקבות לחצים של מהמרים, התערב לוזון בשיבוץ השופטים.

כזכור, שלשום נחקר לוזון במשך כ-8 שעות במשטרה, ובתום החקירה שוחרר לביתו בתנאים מגבילים ונאסר עליו לדבר עם עמיתיו בהתאחדות לכדורגל. החקירה היום הפכה לשלישית בסך הכל במסגרתה נאלץ יו"ר ההתאחדות לענות על שאלות במשטרה במסגרת הפרשה. הדבר מלמד כי המשטרה מגבירה את מאמציה וכי החקירה עלתה מדרגה.

פרשת "הכדור המרכזי" התפוצצה ביוני האחרון, אז נעצרו מספר אנשים מעולם הכדורגל ובהם ראשי מועדון הפועל פ"ת דאז: תומר סיני, דני לוי, וגל חצור. בנוסף, נחקר המאמן יובל נעים, שאימן את הפועל פ"ת בשנה שעברה וכיום משמש כמאמן בית"ר ירושלים. בנוסף, נעצר בקשר לפרשה בן כהן, שנחשב כמי שמשתייך לארגון הפשע של עמיר מולנר.

בחקירתו הראשונה, בחודש יוני האחרון, נחקר לוזון בנוגע למעורבות בשיבוץ השופט למשחק של הפועל פ"ת בעונה החולפת, מול הפועל אשקלון. על-פי החשד, ערב ההתמודדות התקשר ללוזון גל חצור, מראשי הפועל פ"ת דאז, וביקש ממנו לשבץ שופט מסוים למשחק. לוזון זומן לחקירה כדי לבדוק האם פעל באופן לא כשר בעניין זה. יו"ר ההתאחדות מכחיש את כל החשדות נגדו.

לפני כחצי שנה, הודיע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, כי בשל חומרת החשדות והסתעפות החקירה, יש להעמיק ולמצות את החקירה בשיתוף צוות מהיחידה הארצית לחקירות הונאה, "כדי לעקור כל גילוי של שחיתות ועבריינות בכדורגל הישראלי". מאז האמירה של המפכ"ל המשיכה חקירת המשטרה להתנהל בחשאי וכעת, עם חקירתו של לוזון -היא שבה לכותרות.

על-פי הערכות, צפויה המשטרה לזמן לחקירה דמויות נוספות מעולם הכדורגל בשבועות הקרובים, וככל הנראה גם להגיש כתבי אישום בפרשה.