רו"ח ניסים חלידו מרשות המסים הורשע בהעלמת הכנסות

חלידו, מנהל תחום בכיר בפקיד שומה חיפה, הורשע כי היה שותף סמוי במספר חברות, ובמסגרת זו העלים הכנסות במשך שנים, תוך שימוש במרמה עורמה ותחבולה

שופט בית משפט השלום בחיפה, זאיד פלאח, הרשיע היום (ג') את רו"ח ניסים חלידו (53) מנהל תחום בכיר בפקיד שומה חיפה בהעלמת הכנסות (עבירות שונות כנגד פקודת מס הכנסה, שמטרתן להשתמט מתשלום מיסים). הפרשה נחשפה ונחקרה על ידי רשות המסים.

חלידו הורשע כי היה שותף סמוי במספר חברות, ובמסגרת זו העלים הכנסות במשך שנים, תוך שימוש במרמה עורמה ותחבולה. יחד עמו הורשעו גם רעייתו, סימה, ואחיו, יצחק, בסיוע לו להעלמת ההכנסות.

בית המשפט קבע כי "טיעוניו של חלידו הם טיעונים כלליים וסתמיים, שאינם נתמכים במסמכים הרבים המצויים בתיק, ואשר מאשרים אחת לאחת את דברי עדי התביעה, והתמונה העולה מהמסמכים ומדברי העדים, היא תמונה הגיונית מאוד, לפיה חלידו הינו שותף בחברות, וכל התנהלותו באה כדי להתחמק מתשלום מס."

חלידו שימש בשנים 1997-2004 כרואה חשבון ועבד בתקופה זו במס הכנסה, ובין היתר כיהן כמנהל תחום (רכז בכיר) בפקיד שומה חיפה, על כן היה כפוף להוראות התקשי"ר. בהתאם להוראות אלו היה עליו לקבל אישור מטעם השר ו/או מנכ"ל המשרד בו הוא מועסק לכל בקשה שלו לכהן כחבר הנהלת תאגיד . ואולם, הוא ניצל את הידע שלו בכדי לעבור על חוקי המיסוי בעצמו, נמנע מלפנות לנציבות מס הכנסה בבקשה לכהן כחבר הנהלה בתאגיד, וזאת על אף שהיה בעל שליטה, שותף סמוי ומנהל פעיל בחברות שונות, במקביל לעבודתו ברשות המיסים, והוא נקט בדרכים של הסתרה, מרמה ותחבולה, על מנת להסתיר את מקור הכספים שקיבל בין היתר " כדמי ניהול " בגין היותו בעלים בחברות פרטיות, ולהתחמק מתשלום מס.

השופט קבע כי מעשיו של חלידו לוו במצגים כוזבים, ובמעשי מרמה ותחבולה. עוד נקבע כי חלידו הפך את כספיו, שהגיעו לו כ"דמי ניהול" בגין היותו בעלים בחברות פרטיות, במעשה מרמה, הכולל שימוש בחשבוניות מראה כוזבות, למצג כלפי חוץ כאילו המדובר בהכנסה מ"זכויות יוצרים".

התיק נוהל ע"י עו"ד שרון כהנא ועו"ד ורד שפילמן מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).