הרשות השנייה בודקת את קידום The Voice בתוכניות של רשת

הרשות בודקת אם זכיינית ערוץ 2 "רשת" קידמה את The Voice במסגרת תוכניות אחרות, וכן שידרה אותות ותוספות לשידור בלא היתר

הרשות השנייה בודקת אם זכיינית ערוץ 2 "רשת" קידמה את התוכנית The Voice, במסגרת תוכניות אחרות, וכן שידרה אותות ותוספות לשידור בלא היתר.

כפי שנחשף ב"גלובס", בשבוע שעבר העביר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מכתב למנכ"לי הזכייניות רשת, קשת וערוץ 10, וכן למנכ"לי חברות החדשות ובו היא דורשת מהם "למתן את הקידום ו'שטיפת המרקע' בתוכניות מסוימות המאפילות על תוכניות אחרות", וכן "להימנע מלקדם תוכניות במסגרת שידורי תוכניות החדשות, למעט במקרים חריגים ובהתאם להנחיות שנקבעו".

במכתב שנשלח מאת עמותת "הצלחה" (התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת) לרשות השנייה בשישי האחרון, התלונן עו"ד אלעד מן על הפעילות של רשת. לדבריו, על רקע תלונות אחרות בנושא ולאור מכתב מנכ"ל הרשות לזכייניות, "חמור במיוחד המשך הקידום המאסיבי והאגרסיבי שנוקטת הזכיינית רשת במסגרת תוכנית הבוקר שלה ובקשר לשידור התוכנית The voice".

לדברי מן, "עד כדי כך בולט וגורף הקידום עד שמנחה התוכנית הבוקר של רשת, אברי גלעד, מצא לנכון לומר למצלמה בשידור חי כי לטובת התוכנית 'הפקענו את שידורי השעה השנייה של תוכניתנו'".

בימים אלה שוקלת עמותת "הצלחה" פתיחה במספר הליכים משפטיים מקבילים בעניין, ובהם פנייה לבג"ץ נגד הרשות השנייה והגשת תביעה ייצוגית נגד הזכייניות.

מהרשות השנייה נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה".

מרשת נמסר: "אין תגובה".