איגוד העיתונאים החדש ערך כינוס ראשון לפעילים

כ-100 עיתונאים הגיעו ביום שישי האחרון לכנס פעילים ראשון של איגוד העיתונאים החדש ■ עיתונאית "ידיעות אחרונות", עינת פישביין: "זהו רגע היסטורי"

כ-100 עיתונאים הגיעו ביום שישי האחרון לכנס פעילים ראשון של איגוד העיתונאים החדש. "זהו רגע היסטורי", אמרה עיתונאית "ידיעות אחרונות", עינת פישביין, בדברי הפתיחה.

ביום שישי הקרוב יתקיים כנס בתל-אביב, אליו מצפים כי יגיעו כמה מאות מהעיתונאים שהתאגדו בשבועיים האחרונים וכאלה שעדיין בוחנים את הצטרפותם.

במהלך המפגש, שהתקיים בבית ציוני אמריקה ומומן על-ידי ההסתדרות, עלו לדיון 3 סוגיות מרכזיות: הסיבות להקמתו של הארגון החדש - יתרונותיו וחסרונותיו; ההחלטה לפעול במסגרת ההסתדרות; והחשש של העיתונאים מהצטרפות לאיגוד החדש בשל פחד מיחס עוין מצד המעסיקים.

"המטרה שלנו היא הקמה של ארגון שיאגד את כל העיתונאים בישראל", אמר בכנס היוזם של האיגוד, העיתונאי יאיר טרצ'יצקי. ואכן, אחד הדברים שבלטו בכנס היה נוכחותם של עיתונאים מכל כלי התקשורת המרכזיים - "ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ", "ישראל היום", "גלובס", "דה מרקר", "כלכליסט", מקומונים שונים, גלי צה"ל, רשות השידור, ערוץ 2, ערוץ 10 והחדשות המקומיות.

בהתייחס לשאלה מה היא ההגדרה לעיתונאי על-פי האיגוד החדש, ענתה פישביין כי הוחלט לבחור בהגדרה הרחבה ביותר ולהכליל תחת המושג כל מי שרואה עצמו כעיתונאי ולוקח חלק בדיווח על-פי אמות-המידה האתיות של המקצוע.

"מטרת כנס הפעילים הראשון הייתה לענות על כל השאלות הקשות, לייצר שיח, 'לצאת מהארון' ולהגיד - כן, אני חבר בארגון. כן, אני בא כדי לשנות", אמר ל"גלובס" חיים הר-זהב, עורך מהדורות החדשות המקומיות ומראשי ועד הפעולה - ההנהגה הזמנית של הארגון.