כאילו אין משבר

האלפים שביקרו בתערוכת SEC בלאס וגאס השתעשעו באשליה של עולם עתידי מאיר פנים

כל אמריקני מכיר את האמרה המפורסמת "מה שקורה בווגאס, נשאר בווגאס". בשבוע שעבר נראה היה שהאמרה הזו נכונה מתמיד. 150 אלף מבקרים הגיעו ל-CES - תערוכת הגאדג'טים הגדולה בעולם - הסתובבו בין הדוכנים הנוצצים והשתעשעו עם מוצרי הצריכה הכמעט דמיוניים שהוצגו, כאילו אין משבר כלכלי בעולם, כאילו אירופה אינה פועלת תחת איום של פירוק האירו ופשיטת רגל כללית, וכאילו ענני המשבר הגלובלי אינם ממשיכים להסתיר את פני השמש בארצות שמהן הגיעו החברות שהשתתפו בתערוכה.

אלפי המבקרים שנדחסו בין דוכני החברות המציגות יכלו להשתעשע באשליה של עולם עתידי מאיר פנים, מקושר ונוח עד בלי די. עולם שבו המקרר מדווח לך שהחלב עומד להיגמר, המזגן נדלק מבעוד מועד כדי לקרר את החדר שאליו הוא מנחש שאתה מתעתד להיכנס, הרכב החשמלי נטען באופן מבוקר בשעות שבהן החשמל זול יותר, ומכונת הכביסה מועמסת על-ידי רובוט חביב ויעיל שאוסף בגדים מלוכלכים מהרצפה.

טכנולוגיות הטלוויזיה שהוצגו השבוע ב-CES יתסכלו את כל מי שמרגיש גאווה על כך שהצטייד רק לאחרונה בטלוויזיית LED מודרנית. הדבר הבא בעולם הטלוויזיה הוא טכנולוגיית 4K, שמאפשרת איכות צפייה שאין להשוות אותה לכל מה שראינו עד היום. ב-4K יש גם בשורות טובות למשקיעים וליזמים - הם יצטרכו להקים סטארט-אפים שייצרו תוכן באיכות החדשה, יפתחו מאגרי מידע יותר גדולים ומהירים יותר מאי-פעם, יבנו מתגים מהירים ויפתחו רשתות בעלות רוחב פס ואמצעי שליטה שיאפשרו לשידורי הדור הבא של ה-HD להגיע אלינו הביתה.

עוד חזינו ב-CES בניצחונו המוחלט של הטאבלט על כל פלטפורמת מחשוב שקיימת כיום. יצרני המחשבים, המסכים, המעבדים הגרפיים והטלוויזיות - כולם הציגו טאבלטים כבסיס למשחקים, לאחסון מדיה, לשליטה בטלוויזיה או כתחליף למחשב הנייד. במקביל, יצרני המחשבים למיניהם מכינים את הדור הבא של הניידים. הם יהיו קלים מאוד, יידלקו בפחות משלוש שניות ויהיו בעלי מסכי מגע שיזכירו למשתמש את חווית הטאבלט. האם זה יספיק כדי להציל את חברות המחשבים מכניעה מוחלטת? קשה לדעת.

חברת מיקרוסופט הודיעה מבעוד מועד שזוהי ההופעה האחרונה שלה בתערוכה. נראה שלא במקרה ענקית המחשוב נוטשת את הבמה הזו, פשוט, עד הודעה חדשה, היא כבר לא רלבנטית לעולם הצרכנים. נקווה שתשוב במהרה.

בכניסה לאחד האולמות תלתה חברת אריקסון שלט ענק - *איך זה שהטלוויזיה שלי לא יודעת במה אני אוהב לצפות? כיצד ייתכן שהאורות בבית לא מזכירים לי ששכחתי לכבות אותם?". התשובות לשאלות האלו, יחד עם האשליות המתוקות, נשארו בינתיים בלאס וגאס.

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל