TGI: "ישראל היום" נבלם; 10% זינוק בחשיפה ל"גלובס"

בממוצע שנתי, "ישראל היום" הוא העיתון בעל החשיפה הגבוהה בארץ עם 38.1%, לעומת 35.8% של "ידיעות אחרונות" ■ "מעריב" ממשיך לצלול ■ על רקע המחאה החברתית: "גלובס" רשם את העלייה החדה ביותר ■ "ליידי גלובס" מזנק ב-30%

נבלמת ההתחזקות של "ישראל היום" במחצית השנייה של 2011. על-פי נתוני סקר TGI שמתפרסמים היום (ב'), המודדים את מידת החשיפה של עיתונים ותחנות רדיו, לראשונה מאז החל להימדד העיתון החינמי, הוא יורד מנתון של 39.3% במחצית הראשונה של 2011 ל-37.3% במחצית השנייה. כזכור, בחודשים האחרונים החל העיתון לגבות כסף בעבור חלוקה למנויים.

עדיין, בממוצע שנתי, "ישראל היום" הוא העיתון בעל החשיפה הגבוהה בארץ עם 38.1%, לעומת 35.8% של "ידיעות אחרונות". זאת לאור העובדה שגם "ידיעות אחרונות" ירד במחצית השנייה של 2011 מ-37% ל-34.8%.

למעשה, רק שני עיתונים עלו בשיעור החשיפה שלהם במחצית השנייה של 2011 - "גלובס" ו"הארץ". "גלובס" רשם במהלך השנה את העלייה המשמעותית ביותר, בשיעור של 10% לעומת 2010 - לאחוז חשיפה של 4.4%, לעומת 4%. זאת בזכות זינוק של חשיפה ל-4.6% במחצית השנייה של 2011. מגזין "ליידי גלובס" רשם אף הוא עלייה של 30% לעומת השנה שעברה ל-1.3% חשיפה.

"דה מרקר" עלה במחצית השנייה של השנה ל-7.7% ואולם לאור מחצית ראשונה חלשה יחסית, העיתון מבית "הארץ" שמר על יציבות בממוצע השנתי עם 7.3%, לעומת 7.4% בשנת 2010. "כלכליסט" התחזק, ובשנה הראשונה למדידה שלו הוא עומד על 12.1%.

העלייה נרשמת בעיתונות הכלכלית כולה, ובחברת TGI טלסקר מייחסים זאת למחאה החברתית, שמשכה יותר ישראלים אל תחומים אלה.

עיתון "הארץ" שמר על יציבות של 6.6% בשנת 2011 ו-2010. עם זאת, הוא רושם עלייה בולטת במחצית השנייה של 2011 מ-5.8% ל-7.4%. העיתון גם מתחזק בגיזרת עיתוני סוף השבוע במחצית השנייה, אך רושם ירידה בתחום זה בממוצע השנתי ל-7.3% אל מול 7.7%.

"מעריב" ממשיך בירידה התלולה. העיתון היומי ירד לממוצע של 11.5% בחשיפה בשנת 2011, לעומת 13% ב-2010. גם בסופי השבוע הוא נחלש מ-16% ל-13.1%.

"ידיעות אחרונות" הוא עדיין העיתון החזק בסופי שבוע, למרות עלייה של "ישראל היום" בימים אלה. "ידיעות" עומד על ממוצע שנתי יציב של 43.4% בסופי שבוע, ואילו "ישראל היום" התחזק מ-28% ל-31.3%.

"לאשה" הוא עדיין המגזין החזק בישראל עם 9.5% יציבים. "פנאי פלוס" עלה ל-7% חשיפה, ואילו "רייטינג", שנסגר השנה, עשה זאת דווקא בעמדת כוח של עלייה מ-2.6% ב-2010 ל-3.5% בשנה זו.

מדיום הרדיו נחלש

ברדיו, התחנה היחידה שעולה מקרב התחנות הכלל ארציות היא גלי צה"ל, שצומחת במחצית השנייה של 2011 ל-24.1%, ושמרה על יציבות של 23.7% בממוצע השנתי.

בעוד תחנות קול ישראל רשמו ירידה ל-37.7% מ-40.4%, ותחנות גלי צה"ל סופגות ירידה בגלל היחלשות בחשיפה של גלגלצ ל-43.1%, תחנות הרדיו האזוריות דווקא צומחות.

התחנה בעלת הצמיחה המרשימה ביותר היא "רדיו ללא הפסקה", שעלתה במחצית השנייה של שנת 2011 ל-8.5% חשיפה מ-8% (גילאי 18 ומעלה). עלייה נרשמה גם בתחנות "צפון ללא הפסקה" ו"קול רגע". מרבית התחנות האחרות רשמו ירידות, פרט לרדיו אילת ששמרה על יציבות בהאזנה.

סקר TGI בוצע על-ידי חברת קנטאר מדיה.

שיעורי החשיפה לעיתונים יומיים ב 2011 TGI
 שיעורי החשיפה לעיתונים יומיים ב 2011 TGI

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988