הניו-יורק טיימס: "הדרת הנשים במגזר החרדי תוביל לקרע"

זו הכותרת של כתבה נרחבת שעלתה באתר "ניו-יורק טיימס" וזכתה לפופולריות רבה בקרב הגולשים ■ הכתבה מתארת באופן מקיף את את אירועי השבועות האחרונים בעימות בין המגזר החרדי לחילוני

"החברה הישראלת עומדת בפני זעזוע וקרע עמוק על רקע פרשת הדרת הנשים במגזר החרדי", זו הכותרת של כתבה נרחבת באתר "הניו יורק טיימס" שעלתה בימים האחרונים וזכתה לפופולריות רבה בקרב הגולשים.

הכתבה מתארת באופן מקיף את את אירועי השבועות האחרונים בעימות בין המגזר החרדי לחילוני על רקע הדרת הנשים, וכן את ההיסטוריה של המגזר במדינת ישראל. הכתבה ממוקמת נכון לעכשיו במקום ה-4 ברשימת הכתבות הנקראות באתר ומובילה בראש הרשימה של הכתבות שנשלחו במייל מקורא לקורא.

בכתבה מתוארת השתלשלות העניינים שהובילה להחרפה של העימות הדתי בישראל בין ההשקפות של חרדים קיצוניים (סיקריקים) לבין זו של החילוניים ואפילו של המתונים שבמגזר החרדי, שעלה לסדר היום בעיקר בגלל הדרת הנשים. החל באיסור שהטיל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על פרופ' חני מעיין מלעלות לבמה ולקבל פרס על מצויינות במחקר לדיסאוטונומיה - רק בשל היותה אישה. "הסיפור נכנס לפנתיאון בחברה הישראלית ולא מסיבה טובה. זה הצית את המאבק על השליטה במרחב הציבורי בישראל", נכתב.

בהמשך מוזכרים עניין שירת הנשים בצה"ל וכמובן פרשת היריקה של החרדים בבית שמש על ילדה בת 8 ש"לא התלבשה צנוע".

"בזמן שהמו"מ עם הפלסטינים לא מתקדם לשום מקום, בישראל עסוקים במאבקים פנימיים ומגלים שסוגייה שהוזנחה במשך שנים, פתאום מרימה ראש והתפוצצה להם בפנים", נכתב ב"ניו יורק טיימס, "והכל החל על רקע היחס לנשים".

כותב הכתבה טוען כי החרדים "הדירו" את עצמם מהפוליטיקה הישראלית, מעניין הסכסוך המדיני עם הפלסטינים ועוד. "במילים אחרות, החרדים בגדול לא מכירים במדינת ישראל, אבל עדיין מקבלים ממנה סיוע כלכלי משמעותי", נכתב.