נתניהו: "לא יודע מה קורה בתקציב הביטחון וגם ברק לא"

במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת שאל מופז את רה"מ נתניהו על התוספות לתקציב הביטחון ■ נתניהו אמר בתגובה שהוא "לא יודע" כמה מוציא הצבא ■ מופז תקף: "נתניהו שקרן ומשקר את האזרחים; הוא עשה מעשה נבלה"

"אני לא יודע מה קורה בתקציב הביטחון" - כך ענה היום (ב') רה"מ בנימין נתניהו ליו"ר ועדת החוץ וביטחון שאול מופז במהלך דיון בוועדה על תקציב הביטחון. עימות פרץ בין השניים במהלכו אמר נתניהו כי הוא לא בקיא בפרטי תקציב הביטחון, וכי גם שר הביטחון אהוד ברק אינו בקיא בפרטים.

"אדוני ראש הממשלה, האם יש הסכם בינך לשר האוצר לתוספת תקציב לביטחון ב-2012?", שאל מופז את נתניהו. רה"מ ענה לו: "אף אחד לא יודע בדיוק".

בשלב זה הקשה מופז על נתניהו ואמר: "מה, אתה לא יודע? ראש הממשלה לא יודע מה קורה בתקציב הביטחון?". נתניהו ענה: "אני לא יודע". מופז המשיך ותקף את נתניהו: "אתה לא יודע כמה מוציא הצבא?", ואילו רה"מ ענה: "גם שר הביטחון לא יודע".

מופז תקף את נתניהו על תשובותיו ואמר: "אתה, אדוני רה"מ, לא שולט בתקציב הביטחון. ב-2011 הייתה לכם בעיה גדולה של שקיפות. אישרתם תוספות מעבר למה שאושר בכנסת. אני אומר לך אדוני ראש הממשלה, יש לך בעיה של שליטה. אתה, שר האוצר ושר הביטחון לא שולטים בתקציב הביטחון. אתם לא יודעים מה קורה שם... היו ביניכם הבנות והסכמות מעבר למקובל. לצה"ל אין בעיה של שקיפות, לכם יש בעיה של שליטה".

גורמים בלשכת ראש הממשלה דוחים את כל הטענות של מופז וקוראים לו לשחרר את ההקלטות מהישיבה בהן הוא מתייחס אל הרמטכ"ל.

מופז: "נעשה מעשה חסר תקדים על ידי ראש הממשלה"

מופז תקף את נתניהו לאחר הדיון בתדרוך לעיתונאים: "היום נעשה מעשה חסר תקדים על ידי ראש הממשלה ודובריו. המעשה הזה הוא מעשה נבלה. בדיון שהיה כאן בוועדה, דיון תקופתי, ביקשנו מראש הממשלה לומר לנו מהם יעדי התקציב ל-2012. אמרתי לרה"מ שהתהליכים שהיו ב-2011 לא היו סדורים. רה"מ אמר כי היו בעיות של שקיפות וביצוע תקציבי של צה"ל ומערכת הביטחון נקבעו כללים חדשים; עניתי לו שצה"ל מעולם לא דיווח אי אמת בעניין התקציב וכי אני סומך על המפקדים.

"מה שעשה ראש הממשלה הוא מעשה חסר תקדים: הוא הורה לדובריו לדווח תוך כדי הדיון לתקשורת שאני אמרתי שהרמטכ"ל בני גנץ לא דיווח אמת בנושא תקציב הביטחון. הוא עשה את זה במצח נחושה בידיעה שהוא משקר בדיון שהוא מוקלט ומתומלל ולנוכח חברי הוועדה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שקרן. מה שהוא עשה שום ראש ממשלה לא הרשה לעצמו לעשות. להוציא את דובריו החוצה ולומר שאני טענתי שהרמטכ"ל שיקר בתקציב הביטחון זה מעשה נבלה שאסור שרה"מ יגיע למצבים כאלה. הוא משקר את אזרחי המדינה בתחום הכלכלי, בנושאים המדיניים ומהיום גם בנושאים שקשורים במערכות הרגישות ביותר של מע' הביטחון. שידעו יאזרחי ישראל שיש להם ראש ממשלה שקרן. שידעו אזרחי ישראל שנתניהו משקר".