הקדמנו לדווח על ההטבה

העיתונים חוגגים על כל טעות קטנטנה שמצאו בתקנות, אך לא מקבלים אחריות על הצרכנים

בתחילת דצמבר נמלאו העיתונים ואתרי החדשות בידיעות על אישור אחת מהמלצות דוח טרכטנברג, ועל העלאת הפטור ממכס על רכישת מוצרים מחו"ל עד סכום 1,200 שקל, במקום 50-75 דולר כיום.

כלי התקשורת פרסמו המלצות על אתרי קנייה פופולריים, ואף הגדילו לעשות והציגו בצורה גרפית אילו מוצרים ניתן להזמין וכמה כסף אנחנו יכולים לחסוך.

רק שני דברים לא זכו להבלטה: ששיעור המע"מ נשאר ללא שינוי, ושהחלטת הממשלה לא נכנסה כלל לתוקף. כך קרה שרוכשים לא עירניים במיוחד החלו את חגיגת הקניות בהנחה שלא יצטרכו לשלם את המס הטורדני, והופתעו לגלות כי המכס שריר וקיים.

ברשות המסים מכירים את הבעיה הזו, וזועמים במיוחד על התקשורת. "את חושבת שלא פנינו לכלי התקשורת?", אומר בזעם גורם ברשות. "ועוד איך פנינו, וביקשנו במפורש לא ליצור מערבולת שמועות ושל חצאי אמיתות. אבל העיתונאים בשלהם, ובסוף אנחנו יוצאים הרעים. העיתונים חוגגים על כל טעות קטנטנה שמצאו בתקנות, אבל הם לא מקבלים אחריות על צרכנים שניזונו מהמידע השגוי בעיתון, ועכשיו הם זועמים על שחויבו במע"מ ובמכס".

מתי בכל זאת תיכנס ההטבה הזו לתוקפה? ברשות מדברים על מהלך חודש ינואר, אבל מסרבים להתחייב. אנחנו, לפחות במקרה הזה, לא נתפוס אותם במילה.