הרופאים לצעירה שעברה כימותרפיה: "טעינו, אין לך סרטן"

לאחר 5 חודשי טיפולים כימותרפיים, אמרו הרופאים לג' כי היא אובחנה בטעות כחולה בסרטן הדם, וטיפוליה הופסקו ■ השבוע הגישה תביעה נגד הרופא ובי"ח "השרון"

לפני 5 שנים הודיע רופא בבית-חולים השרון לג' כי היא חולה בסרטן הדם. היא עברה טיפולים כימותרפיים קשים, והתמודדה עם פחד נורא מפני המוות. בתום 4 חודשים של טיפולים סיכמו הרופאים כי "ספק אם מדובר בסרטן", והודיעו לה כי מדובר באבחנה שגויה. כך מפרסם הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

ג', שהייתה אז בת 33, עבדה כשפית מצליחה במסעדה מוכרת בתל-אביב. לאחר שהרגישה חלשה במשך תקופה ארוכה, החליטה להיבדק. מהבדיקה עלה כי ספירת כדוריות הדם הלבנות שלה גבוהה מאוד, והרופאה חשדה כי מדובר בזיהום.

מסיבה כלשהי עזבה אותה הרופאה את בית-החולים, וג' הועברה להמשך טיפול אצל רופא נוסף, שקבע כי היא חולה בסרטן הדם, ועליה להתחיל בקבלת טיפול כימותרפי באופן בהול. בדיקת מוח עצם שעברה האישה, הצביעה על 3 אבחנות אפשריות, אך הרופא קבע כי היא חולה בסרטן, מבלי לבדוק את האפשרויות האחרות.

"חשבתי שהרופא הוא האלוהים שיציל אותי ממוות"

במהלך הטיפולים הקשים שעברה, סבלה ג' מתופעות לוואי קשות: בחילות, הקאות, מחסור בשינה. היא הפסיקה לעבוד, וירדה במשקל. "נהייתי זומבי, הפכתי ממש לבן אדם אחר". בעקבות המלצת הרופאים, היא החלה לעשות שימוש בתרופות פסיכיאטריות.

בתום 4 חודשים של טיפולים, קיימו הרופא המטפל ו-4 רופאים נוספים, דיון במצבה של האישה. שניים מהרופאים קבעו כי "ספק אם מדובר בסרטן דם, וכי יש להפסיק מיד את הטיפולים הכימותרפיים". רק כמה שבועות מאוחר יותר הורה הרופא לג' להפסיק ליטול את הכדורים, וחודש נוסף לאחר מכן נודע לה באופן רשמי שהיא אינה חולה בסרטן.

"חשבתי שהרופא הוא האלוהים שיציל אותי ממוות, אבל אז גיליתי שהוא שיחק בי", אומרת ג' בקול רועד ומוסיפה: "יכולתי למות, לא כי הייתי חולה, אלא כי כמעט הרגו אותי. עד היום יש לי סיוטים על רופאים, וכל הגוף רועד לי כשאני עוברת ליד בתי-חולים". שלשום הגישה ג' באמצעות עורכי דינה, תביעה נגד בית-חולים "השרון" ונגד אותו רופא שטיפל בה.

מהמרכז הרפואי רבין, בלינסון והשרון, נמסר כי "כתב התביעה הנ"ל טרם הגיע אל בית-החולים. כשיגיעו הפרטים הם יילמדו, וניערך להגשת כתב הגנה".