איראן: "המשטר הציוני צריך להיענש בחומרה על החיסול"

יו"ר הפרלמנט בטהרן הפנה את האצבע המאשימה להתנקשות המסתורית בשבוע שעבר לעבר "היישות הציונית" ■ הוא קרא לנהוג בישראל בחומרה, כדי שלא "'תשחק משחקים' מסוג זה בשנית"

בטהרן ממשיכים לנסות לפזר את הערפל סביב נסיבות החיסול המסתורי של מדען הגרעין מוסטפא אחמדי רושאן. אחרי ששלטונות הרפובליקה האיסלאמית טענו כי יש בידיהם "הוכחות חותכות" לכך שידן של ארצות הברית ובריטניה בדבר - האשים הערב יו"ר הפלרמנט האירני את ישראל בהתנקשות וקרא לקהילה הבינלאומית לגבות מירושלים מחיר על הפעולה שלטענתו נקטה.

הבכיר האירני, עלי לריג'אני, שימש בעבר ראש המועצה לביטחון לאומי של אירן - ומתוקף תפקידו, הוא בקי היטב בפרטי תכנית הגרעין של המדינה. היום הוא התייחס לחיסול ואמר כי "ליישות הציונית יש היסטוריה ארוכה של ביצוע פעולות טרור במדינות רבות. המשטר הציוני צריך להיענש בחומרה, כך שלא יוכל 'לשחק משחקים' מסוג זה עם המדינה שלנו בשנית". דבריו של לריגא'ני מהערב באים אחרי שביום שני האחרון הוא הפנה פעם נוספת את האצבע המאשימה בעניין החיסול לעבר ישראל, ואיים כי "אירן לא תשתוק" על המעשה.

במקביל, דיווחו היום כלי תקשורת באירן כי שמותיהם של מדעי הגרעין הפועלים ברפובליקה האיסלאמית הודלפו אל גופי עיתונות בינלאומיים ופורסמו שם. את האחריות לכך הם גלגלו לפתחה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) - שם דחו אחר הצהריים את ההאשמה המרומזת מצד טהרן כאילו סייעו אנשי הסוכנות למעשי ההתנקשות.

כלי התקשורת בעולם שחזרו את ההתנקשות

לפני ארבעה ימים פרסם ה"סאנדיי טיימס" הלונדוני כיצד, לכאורה, נערכו מחסלי המוסד הישראלי להתנקשות באחמדי רושאן כשהטמינו פצצה תחת רכבו. בידיעה פורטו באופן מדוקדק שלבי התהליך והרגעים האחרונים שטרם ביצוע הפעולה, מה שלדברי גורם ישראלי שצוטט שם מהווה תכנית שתוכננה בקפידה לאורך חודשים ארוכים, בפיקוח חדר מצב שהופעל בדירת מסתור בטהרן.

על פי הגורם, ביום רביעי שעבר, מעט לפני 8:00 בבוקר, נראה המדען יוצא מביתו. לאחר ששומר ראשו בדק שרכבו אינו ממולכד, הוא התיישב בכיסא הנהג - וייצא. אז, על פי הפרסום, שלח תצפיתן של הצוות הישראלי הודעה למפקד הפעולה: "צאו לדרך".

הגורם סיפר לעיתון כי שני סוכנים רכובים על אופנוע יצאו מיד לאחר מכן מחניון סמוך לכיוון רחוב גול-נאבי, חלק ממסלול המדען למקום עבודתו. ב-8:20 הבחינו הסוכנים ברכבו של המדען, וידאו כי הוא אכן יושב ברכב, הצמידו את הפצצה למכונית - ונמלטו. לטענת אותו מקור, מהווים מעשי ההתנקשות במדעני הגרעין באירן בשנים האחרונות צעד מקדים לפעולה צבאית.