לא רק רכבת: צה"ל הפסיק חלוקת עיתונים לכוחות לוחמים

"ידיעות אחרונות": גם ההנחות על הנעליים לקרביים לא יינתנו בתקופה הקרובה בשל בעיות תקציב ■ "מעריב": חלוקת העיתונים ללוחמים הופסקה זמנית ובקרוב תחודש

גזרות הצבא - לא רק על הרכבת: אם בעבר לוחמים וטירונים קרביים היו מקבלים הנחה של 280 שקל והנחה נוספת על ההפרש ברכישת נעלי ספורט לשירות הצבאי - כעת המהלך נפסק כתוצאה מבעיה תקציבית של הצבא. הידיעה פורסמה הבוקר (א') בעיתון "ידיעות אחרונות".

מדובר בהסכם בין צה"ל לרשת ספורט ורטהיימר, במהלכו קיבלו הלוחמים הנחות משמעותיות. המטרה של ההסכם היא לסייע לטירונים לרכוש נעלי ריצה שמעניקות מענה אורתופדי הולם.

"למה לא הודיעו לחיילים כדי למנוע מהם טרטור ואכזבה?", סיפר אב לאחד החיילים שהגיע לחנות והתבשר בשינוי. "הלכתי לסניף במודיעין, ואמרו לי שם שביטלו את ההנחה", סיפר אחד החיילים. "מפקד המחלקה אמר לי ללכת לסניף אחר בירושלים, וגם שם אמרו לי אותו הדבר - אני הולך עם נעליים קרועות".

סמנכ"ל ספורט ורטהיימר מסר בתגובה כי "אנחנו כמובן מעוניינים לקבל את השוברים, אבל לפני שבועיים קיבלנו הנחיה ממשרד הביטחון לא לקבל אותם עד להודעה חדשה. המשרד לא הסביר מה הסיבה".

מדובר צה"ל נמסר כי "עם גיוסם מקבלים חיילים וחיילות בתפקידי לחימה נעלי ריצה כחלק מההטבות להם הם זכאים. לפני כשבועיים הוקפא באופן זמני ההסכם עם "ספורט ורטהיימר" בשל אילוץ תקציבי. הסכם חדש ייכנס לתוקף בקרוב. הודעה בדבר העיכוב הזמני הועברה ליחידות באמצעות קצינות הת"ש".

זמנית: הופסקה חלוקת העיתונים ללוחמים

לפני 5 ימים יצאה הודעה ממפקדת קצין חיל החינוך והנוער, שאומרת כי עקב מגבלות תקציביות הופסקה מתחילת החודש חלוקת העיתונים האזרחיים לבסיסים שונים באמצעות דואר ישראל - כך מדווח הבוקר העיתון "מעריב". הגזירה החדשה חלה רק על יחידות השדה הצבאיות, אליהן יקר מאוד לשלוח עיתונים בשל המרחק.

לוחמים רבים היו מתעדכנים באמצעות העיתונים בחדשות כל יום, שכן רבים מהם נשארים בבסיסים זמן רב. בהנחיה נכתב כי יחידות שמעוניינות לקבל את העיתונים מוזמנות להגיע ולאסוף אותם עצמאית מתל-אביב.

מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות בעיה זמנית בהתקשרות עם הפצת העיתונים בחברת הדואר, חל שיבוש בחלוקת עיתונים בבסיסים. בעיה זו נפתרה, והחל מהשבוע הקרוב תחודש חלוקת העיתונים הסדירה לבסיסים".