הטיפ היומי: מניית בנק שתפתיע בזינוק של 36.5%

אופנהיימר: JP מורגן יעלה דיבידנד - והמניה תזנק ל-51 דולר

בנק JP מורגן הינו הבנק הגדול בארה"ב מבחינת היקף נכסים, המסתכמים ביותר מ-2 טריליון דולר, והשני במונחי שווי שוק, שעומד על למעלה מ-130 מיליארד דולר. הבנק מתאפיין בפעילות גלובלית רחבה, ופעיל בתחומי הבנקאות הקמעונאית, בנקאות השקעות, ניהול נכסים, כרטיסי אשראי ועוד. במהלך המשבר הפיננסי הצטיין הבנק בניהול סיכונים נבון, עמד בהצלחה במבחני הלחץ הראשוניים ב-2009, והיה בין הבנקים הראשונים שהחזירו את כספי הסיוע הממשלתי וחזרו למדיניות הדיבידנד.

אולם בשנה שעברה סבלו פעילות JP מורגן ומניית הבנק, על רקע חששות המשקיעים מהמשבר באירופה. מניית JPM איבדה בשנת 2011 כ-20% מערכה - תשואת חסר ניכרת לעומת שוק המניות האמריקני הרחב, למרות שבסיכום השנתי הציג הבנק רווחי שיא גבוהים משנות בועת הנדל"ן.

בעוד פעילות הבנק בתחומי המסחר ובנקאות ההשקעה והמשכנתאות נחלשה לאורך השנה שעברה, ובצורה משמעותית בתוצאות הרבעון האחרון, חולשה זו התקזזה כנגד השיפור בבנקאות מסחרית מסורתית, והיקף הלוואות הבנק חזר לצמיחה מתונה של כ-2%. במקביל, ההפרשות לחובות מסופקים המשיכו להצטמצם והגיעו לרמות שפל חדשות, בהתאם לירידה בשיעור חדלות הפירעון של לקוחות הבנק. ג'יי.פי מורגן שיפר את יחסי הלימות ההון וחיזק את איתנותו הפיננסית, גם בסביבה המאתגרת של זעזועי שוק ההון, צמיחה כלכלית מתונה, רמת אבטלה גבוהה וחולשה ממושכת בשוק הנדל"ן בארה"ב.

באחרונה ניתן להבחין בשיפור מסוים בסנטימנט המשקיעים כלפי מניות הבנקים, על רקע הערכות להתאוששות זהירה בכלכלת ארה"ב ובשוק העבודה במשק האמריקני.

מגמות אלה עשויות להביא להפתעה חיובית למניית JPM, אשר נסחרת, גם לאחר עלייה של החודשיים האחרונים, בהתקרב להון העצמי המוחשי ובמכפיל רווח חזוי של 7 לתחזית 2012. נציין כי בימים אלה נערכים מבחני לחץ מחודשים של הפד, במטרה לבחון את מידת האיתנות הפיננסית של הבנקים האמריקניים. להערכתנו, JP מורגן ממוצב היטב כדי לעבור בהצלחה את המבחן, ולקבל אישור להעלאת הדיבידנד מרמתו השנתית של 1 דולר למניה, המשקפת תשואה נאה של 2.8%.

אנו ממליצים על מניית JPM "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 51 דולר - גבוה בכ-36.5% ממחירה הנוכחי.

* נכתב ע"י סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר, אופנהיימר ישראל