איך הגיעה ליידי גאגא ל-46 מיליון חברים בפייסבוק?

דיווח מוועידת הטכנולוגיה והאינטרנט DLD במינכן המנהל המוזיקלי של ליידי גאגא: "הטיימינג היה מצוין. היא יצאה בדיוק כשפייסבוק התרחבה וטוויטר התחילה"

לפני פחות משבוע הצליחה הזמרת ליידי גאגא לשבור שיא חדש בטוויטר, כשחצתה את קו 18 מיליון הגולשים שעוקבים אחרי הציוצים שלה (המספר כבר קפץ ל-18.3 מיליון מאז), והיא מתקרבת מהר מאוד ל-47 מיליון מעריצים בפייסבוק. אז איך הזמרת הזו מצליחה למשוך אחריה כל-כך הרבה גולשים? על זה ניסה לענות המנהל המוזיקלי שלה, טרוי קרטר, שהשתתף בכנס DLD במינכן, גרמניה.

"הטיימינג שלנו היה מצוין. כשגאגא יצאה לעולם ב-2008, זו הייתה תקופת צמיחה לפלטפורמות אינטרנטיות. פייסבוק בדיוק התחילו להתרחב מחוץ לקמפוסים, טוויטר התחילה לקרום עור וגידים, ומייספייס הפכה לרשת ממוקדת בתחום המוזיקה", אמר קרטר.

לדבריו, "בתחילת הדרך גאגא לא קיבלה במה. לא רצו אותה ברדיו. אז היא פשוט הלכה למדיה החברתית. בגלל שהקול של גאגא מאוד אותנטי היא השתמשה בו כדי לתקשר עם המעריצים שלה - ולא רק לחפש איך למכור, למכור ולמכור".

קרטר, שהקים את הסטארט-אפ Backplane שמאגד אנשים סביב קהילות, ושהשקיע בחברת שייקר הישראלית, דיבר גם על הקמפיין הייחודי של ליידי גאגא עם רשת בתי-הקפה סטארבאקס במאי אשתקד, שנועד לקדם את האלבום שלה, "Born This Way".

לדבריו, "יכולנו לקנות מדיה ב-MTV או ברדיו, אבל יש גבול לאנשים שאתה מגיע אליהם שם. אז חשבנו איך אנחנו מוציאים את המסר החוצה ומגיעים כמה שיותר רחוק. התחלנו לדבר עם סטארבאקס כדי למכור את האלבום הפיזי בסניפים עצמם, אבל בסוף הפכנו את הסניפים לחנויות ממותגות של ליידי גאגא".

במסגרת שיתוף-הפעולה לקוחות הרשת יכלו להוריד שירים דרך הרשת הפנימית של סטארבאקס ולהשתתף במשחק דיגיטלי נושא פרסים, שאפשר כניסה להופעה של הזמרת.

לדברי מתיו מישלסן, יזם סדרתי ומנהל המדיה החברתית של ליידי גאגא, "לסטארבאקס יש 10,000 סניפים, ועבורנו הרשת הפכה למעין שילוט חוצות. אתה יכול לפרסם בפייסבוק, ואתה יכול לפרסם במקום כזה".