ההטרדה בלשכת רה"מ: "סיפור קשה של הטרדה ואובססיה"

העובדת ר' טוענת כי ראש הלשכה נתן אשל חיטט לה בדוא"ל ואף צילם תמונות מביכות שלה ■ "היא סיפרה שאשל פיתח אובססיה כלפיה", מעיד אחד העובדים

עובדת לשכת ראש הממשלה הטוענת כי הוטרדה על-ידי ראש הלשכה נתן אשל, מתארת סיפור קשה של הטרדה ואובססיה. מקורביה של המתלוננת סיפרו לעיתון "ידיעות אחרונות" כי אשל חיטט בחפציה האישיים וכן צילם תמונות מביכות שלה באמצעות הטלפון הנייד. מקורבי אשל טוענים: מדובר ברכילות זולה.

פרטים חדשים נחשפים על פרשת ההטרדה, לכאורה, בלשכת ראש הממשלה: העובדת ר' בת ה-35, שזומנה להעיד אצל היועץ המשפטי לממשלה, מספרת על מערכת יחסים חברית ותומכת בין ובין ראש הלשכה נתן אשל, שהלכה רחוק מדי. כתבי "ידיעות אחרונות" צביקה ברוט וטובה צימוקי מדווחים הבוקר כי בין היתר מאשימה ר' את אשל כי חיטט לה בדואר האלקטרוני ואף צילם תמונות מביכות שלה.

"העובדת סיפרה כי אשל ממש פיתח אובססיה כלפיה", סיפר עובד הלשכה לעיתון, "היו מקרים בהם הוא חיטט לה בארנק או בתיק, או בדק הודעות באי-מייל המשמש אותה במשרד".

גורמים נוספים בלשכה מספרים כי ר' חשדה שאשל צילם את איבריה המוצנעים ללא ידיעתה במספר הזדמנויות, באמצעות הטלפון הנייד שלו.

מסיפור המקרה עולה כי מערכת היחסים בין השניים התחילה בצורה חברית, כאשר אשל תמך רגשית בר' בעת שזו עברה משבר קשה בחייה. "זה היה מתוך רצון אבהי לסייע לה, אבל הפך לקשר הדוק מדי", מעידים בלשכה. לפני מספר חודשים, יצאה ר' לוושינגטון עם בכיר אחר בלשכה, וכשחזרה, ההטרדה הוחמרה. "כשהיא חזרה הוא הגביר את החיטוטים שלו לגביה, והפעם נשבר לה", אומר גורם בלשכה.

מרגע שפנתה ר' לחברה בלשכה וסיפרה להם על ההטרדה, הייתה זו חובתם החוקית לדווח על העניין ליועץ המשפטי לממשלה. עם זאת, מקורביה של ר' מלינים על כך שלקח זמן רב עד שזימן היועמ"ש את ר' למתן עדות: "הרי מדובר בלשכה החזקה ביותר במדינה. הכלל הראשון הוא להגיע אל האישה מיד לאחר שהגיעה התלונה, לפני שמישהו ינסה להטות את עדותה או לסכן את פרנסתה".

דובר משרד המשפטים מסר אתמול בתגובה: "אנו מאשרים כי בעקבות מידע שהגיע למשרדנו הורה היועץ המשפטי לממשלה לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה לקיים בדיקה ראשונית של אמינות מידע זה. בשלב זה לא נמצא ביסוס ממשי למידע ולא נפתחה חקירה".

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי לא מדובר בחקירה אלא בבדיקת רכילות, ומקורביו של אשל אמרו כי מדובר ב"רכילות זולה".