האחים זיסאפל בדרך למכרז מיזם התקשורת של חב' החשמל

חברת בינת שבבעלות האחים זיסאפל בדרך להתמודדות על מיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל ■ סיסקו הביאה לישראל את חברת ויה אירופה המתמחה בהנחת סיבים אופטיים בבתים

חברת בינת שבבעלות האחים זיסאפל בדרך להתמודדות על מיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל. לחברה רישיון לאספקת אינטרנט, וכיוון שחברות בעלות רישיון הפעלה אינן רשאיות להתמודד במכרז - היא קיבלה אישור לכך ממשרד התקשורת. גורמים בקבוצה אישרו שבכוונתם להתמודד במכרז ושכעת נעשית עבודה הכנה כדי לקבל החלטה סופית בעניין. בין היתר מקיימת הקבוצה מגעים עם חברות אחרות שהביעו עניין בהתמודדות. לאחרונה התעניינו האחים זיסאפל באפשרות להניח כבל תת ימי חדש לישראל, ונראה כי הם מחפשים השקעות בתחום תשתיות התקשורת.

בד בבד נודע כי איש העסקים השבדי ג'ונאס בירגרסון, יו"ר חברת ויה אירופה, העוסק בתחום הסיבים האופטיים בשבדיה ובעולם, הובא לישראל על ידי סיסקו שמבקשת לעניין אותו במיזם. מפגישות שקיים עם חלק מהמפעילים עדיין לא ברור אם קיבל החלטה להתמודד במכרז.

ויה אירופה מחברת לקוחות לתקשורת על גבי סיבים אופטיים ומציבה אצלם ממיר משלה, שדרכו בוחר הלקוח עם מי מהמפעילים הוא רוצה לעבוד. במילים אחרות, הלקוח משותף גם למפעיל וגם לבעל התשתית. מתכנני המיזם מבקשים מיזם ניטרלי, שבו המשקיע וחברת החשמל ימכרו את השימוש בתשתית למפעילים ולא ללקוחות. כדי להפעיל את המיזם במתכונת שבה עובדת ויה אירופה, על מתכנני המיזם לשנות את תנאיו, וממילא לא ברור אם תתמודד בו.

שתי קבוצות מובילות

שתי קבוצות מובילות את ההתמודדות לפי שעה והן קבוצה שבראשה עומד רם בלינקוב ואיתו החברות רפק וטריפל M, וקבוצה בהובלת אלביט שלא ידוע מי יצורף אליה ושכעת מתמודדת לבד. בנוסף מסתובבות בשטח טמרס טלקום, איטליה טלקום וחברות קטנות יותר שככל הנראה יצטרפו לאחת הקבוצות.

יו"ר ועדת הבחירה צבי חרפק מסר היום כי נותר שבוע בלבד להרשמה להליך הבחירה של מיזם התקשורת. יום שלישי, 31.1.2012, הוא המועד האחרון לרישום, המועד האחרון להגשת שאלות הבהרה לוועדת הבחירה והמועד האחרון להגשת המסמכים, בהתאם לנוהל הבחירה.

במהלך שלושת החודשים האחרונים ניגשו להליך הבחירה כמה קבוצות משקיעים מהארץ ומחו"ל וניהלו שיח עם ועדת הבחירה ועם נציגי חברת החשמל, שבמסגרתו קיבלו הבהרות ומענה לשאלותיהם. בנק ההשקעות רוטשילד מלווה את הליך הבחירה ואת המשקיעים הפוטנציאליים.