סורוס: "קניתי אג"ח איטלקיות ב-2 מיליארד ד'; זו הזדמנות"

איל ההון מסביר מדוע רכש כמות ניכרת של אג"ח איטלקיות - למרות הסיכון - ומציין כי היה "רוכש אפילו יותר" ■ "זו השקעה מסוכנת, אך מושכת" ■ על המצב הכלכלי באיטליה: "אם היא תכריז על חדלות פירעון - זה יהיה סופה של אירופה"

ג'ורג' סורוס, המנהלות קבוצת קרנות השקעה הנקראות על שמו ואחד האנשים העשירים בתבל, הסביר אמש (ד') מדוע רכש באחרונה אג"ח איטלקיות ל-10 שנים בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר.

סורוס ביצע את הרכישות על רקע ירידת ערכן של האיגרות האיטלקיות בתקופה האחרונה, בעוד התשואות על איגרות הבצ'מארק "מפלרטטת" בתקופה האחרונה עם רף ה-7% - תשואה שהובילה מדינות דוגמת יוון, אירלנד ופורטוגל להכריז כי אינן מסוגלות לשרת את חובותיהן ולבקש חילוץ חיצוני.

"אני לא אחראי לרכישות של האיגרות האיטלקיות, כיוון שאינני מנהל באופן אישי את פורטפוליו ההשקעות שלנו", התוודא סורוס בראיון לסוכנות "רויטרס", כאשר נשאל מדוע רכש כמות כה גדולה של איגרות איטלקיות. אולם, במידה והוא היה האחראי, הבהיר סורוס כי "היה קונה אפילו יותר".

"אם אתה נמצא בתקופה של דיפלציה ואתה יכולה להשיג תשואה של 6-7% על אג"ח איטלקיות ל-10 שנים - מדובר בהזדמנות שלא הולכת להישאר בעינה, כאשר השווקים יירגעו", הסביר סורוס.

איל ההשקעות ציין כי מדובר באמנם בהשקעה ספקולטיבית, אך מדובר ב"השקעה מושכת", וכמובן גם מסוכנת. "אם דברים ישתבשו, התשואות עלולות לעלות לרמה של 10%, ואז נפסיד חלק גדול מהכסף. אולם, בתשואה של 6-7% השקעה באג"ח איטלקיות היא ספקולטיבית. השקעה באג"ח עם תשואה של 4-5% היא כבר השקעה לטווח ארוך".

"זה פרדוקס", ציין סורוס, "כי התשואות הנוכחיות אומרות שהשווקים הפיננסיים לא מתפקדים כמו שהם אמורים".

באשר למצב הכללי באיטליה, המחזיקה בחובות של 1.9 טריליון אירו ויחס חוב-תוצר של 120%, אמר: "ניתן להתחמק מחדלות פירעון באיטליה. אם לא - זה יהיה סופה של אירופה, ויהיו השלכות שליליות בכל העולם".