האם יו"ר חדשות 10 ייאלץ לעזוב את תפקידו?

יורם שכטר עשוי לעזוב את תפקידו, זאת לאור הודעת יועמ"ש הרשות השנייה כי חברת היל"ת שבראשה הוא עומד לא תוכל לפרסם כלל בטלוויזיה המסחרית

יורם שכטר, יו"ר דירקטוריון חדשות 10, עשוי לעזוב את תפקידו, לאור הודעה של היועצת המשפטית של הרשות השנייה כי החברה שהוא עומד בראשה לא תוכל לפרסם כלל בטלוויזיה המסחרית - לא בערוץ 2 ולא בערוץ 10. זאת על-פי סעיף 67 בחוק הרשות השנייה.

נודע כי "היל"ת בע"מ", החברה שבה שכטר הוא שותף שווה, עומדת להעלות כבר במוצ"ש הקרוב קמפיין פרסומי בערוץ 2, לאור כניסתה לזירת הסלולר.

לדברי שכטר ל"גלובס", כך או אחרת "הקמפיין יעלה", ולא מן הנמנע כי אם מועצת הרשות השנייה תגבה את החלטת היועצת המשפטית - שכטר יעזוב את תפקידו, לאחר פחות מחצי שנה.

בשיחה עם "גלובס" אומר שכטר: "כשמוניתי לתפקיד לא ידעתי שאני נכנס לתחום הסלולרי, זה קרה לאחר מכן ובמהירות, ונושא הפנייה לרשות היה ביוזמתי".

יצוין כי שבוע לפני כניסתו של שכטר לתפקיד, בספטמבר, קיבלה החברה את רישיונה לעסוק בתחום השיחות הבינלאומיות ממשרד התקשורת. בראיון שנתן אז אמר שכטר כי בכוונת החברה להיכנס לתחומים אחרים בתחום התקשורת.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", שכטר פנה במכתב לרשות השנייה, בו הוא תוהה כיצד לנהוג באשר לפרסום בערוץ 10, לאור העובדה ש"היל"ת בע"מ" מעוניינת לצאת במסע פרסום בכלי המדיה. אלא שאז הוא הופתע לגלות כי נאסר עליו גם לפרסם בערוץ 2.

שכטר מסר בתגובה: "אני לא חושב שיש היגיון שיגידו לי 'אתה לא יכול לעשות עסקים שיפרסמו את עצמם'. אם לא יהיו אנשי עסקים בדירקטוריונים, הם ינוהלו על-ידי ארכיאולוגים ופרופסורים. הדברים צריכים להיות בהיגיון. יש עניין של יועצת משפטית שכותבת כך או אחרת. אקבל את חוות-הדעת ואפעל לפי זה.

"אני ביקשתי והודעתי ומראש הבהרתי לאנשיי לא לפרסם בערוץ 10. אבל לאסור לפרסם בערוץ 2? זה נראה לי צעד מרחיק לכת. יכול להיות שאשאיר להם לפטר אותי. אני לא משפטן, אבל לכל דבר ועניין צריך להיות היגיון. שטראוס (מבעלי רשת, ל"א) וקוקה-קולה (מבעלי קשת, ל"א) לא מפרסמים אצל המתחרים?".

מהרשות השנייה נמסר כי הנושא בבדיקה.