שוב זיג-זג: הוחלט כי ההכרעה בחוק טל תועבר לידי הכנסת

לשכת ראש הממשלה שינתה את החלטתה כי יובא החוק לדיון בהצבעת הממשלה ■ לפני שבועיים היה אמור לעלות החוק לדיון בממשלה אולם לנוכח התנגדות אביגדור ליברמן ואהוד ברק הוחלט לדחות את הדיון בנושא

לאחר שהוחלט כי חוק טל יובא ביום ראשון לדיון בהצבעה בממשלה, שינתה הבוקר (ה') שוב לשכת ראש הממשלה את עמדתה וקבעה כי ההכרעה תעבור לידי הכנסת. בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי מכיוון שנותרה חצי שנה עד פקיעת החוק, אין צורך בדיון בממשלה וכי אפשר להסתפק בדיון בכנסת.

זהו אינו הזגזוג היחיד שעשתה לשכת ראש הממשלה סביב הנושא. לפני שבועיים היה אמור לעלות החוק לדיון בממשלה אולם לנוכח התנגדות יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ויו"ר העצמאות, אהוד ברק, להארכת החוק בחמש שנים, הוחלט לדחות את הדיון בנושא. בישראל ביתנו טענו בעקבות ההחלטה כי לא יחול שום שינוי בעמדתם ובכוונת הסיעה להתנגד להארכת החוק גם בכנסת בדיוק כפי שהיו נוהגים לו היה מגיע לממשלה.

לטענת שר הביטחון, אהוד ברק, הדיון בוטל לנוכח בקשתו שלא לקיים את דיון בנושא חוק טל ביום ראשון הקרוב בממשלה. הבוקר העביר שוב שר הביטחון את הצעתו החלופית לפיה יוארך החוק בשנה אחת בלבד ובמהלכה ייקבע ההסדר החדש. "במהלך השנה הקרובה יש להגיע להסדר חדש שעיקרו שוויון בנטל ושירות חובה לכולם בין אם שירות צבאי ובין אם שירות אזרחי", אמר היום שר הביטחון.