סאן פאוור תובעת את חברת SBY בכ-10 מיליון שקל

טוענת כי הליכי-סרק רבים שהוגשו ע"י SBY הביאו לכך שסאן פאוור נאלצה שלא להגיש במועד בקשה לאישור תעריפי מותנה עבור מיזמי שדות סולאריים

חברת סאן פאוור, המתמחה בייזום והקמת שדות סולאריים קרקעיים, הגישה תביעת פיצויים נגד חברת SBY המתמחה בהתקנת מערכות סולאריות על גגות. סכום התביעה הועמד לצרכי אגרה על 10 מיליון שקל, למרות שסאן פאוור מעריכה כבר היום כי היקף הנזק עשוי להגיע ל-100 מיליון שקל.

בתביעתה טוענת סאן פאוור כי הליכי-סרק רבים שהוגשו על-ידי SBY, ולא פחות מכך הצהרותיה המפורשות כי תמשיך בהגשת הליכים בעניין, הביאו לכך שסאן פאוור נאלצה שלא להגיש במועד בקשה לאישור תעריפי מותנה עבור מיזמי שדות סולאריים ליד היישובים תאשור, תלמי אליהו ותלמי ביל"ו, וכך איבדה את האפשרות של קבלת תעריף שעמד על 130.39 אג' לקווט"ש.

לטענת סאן פאוור, כאשר תגיש את בקשותיה בגין פרויקטים אלה, לאחר שכל הליכי-הסרק של הנתבעת יידחו, היא תהיה זכאית לכל היותר לתעריף המעודכן של 102 אגורות או 96 אגורות לקווט"ש (בהתבסס על חישוב על-פי תעריף הבסיס המעודכן), אף זאת רק אם יעלה בידיה להיכנס למכסה.

"התנהלותה של SBY בשנתיים האחרונות, כפי שבאה לידי ביטוי בהתנגדויות-סרק חוזרות ונשנות להליכים להקמת השדה הסולארי בקטורה ולמיזמים רבים אחרים, הסבה עד כה נזקים של עשרות מיליוני שקלים לכלל התעשייה הסולארית ומעכבות השגת יעדי הממשלה", טוענת סאן פאוור.

תמיר קפלינסקי, מייסד ומנכ"ל SBY, מסר בתגובה כי "מדובר בתביעת-סרק קנטרנית, שכל מטרתה היא לעצור גורמים המתריעים מפני מחטפים בלתי חוקיים. איננו מגיבים לתביעות-סרק, אבל חשוב לעצור ניסיונות תקדימיים שבהם מקיימים מסעות הפחדה נגד מגישי התנגדויות באמצעות תביעה כתגובה".

סאנפאוור ישראל (לשעבר סאן-ריי) היא חברת-בת בבעלות מלאה (100%) של חברת Sunpower corp העולמית, שהינה מהיצרניות הגדולות והאיכותיות בעולם של פאנלים סולאריים. החברה הינה ציבורית ונסחרת בבורסת הנאסד"ק בארה"ב.

סאן פאוור ישראל פועלת מאז המחצית השנייה של שנת 2008 להקמת פרויקטים סולאריים בנגב ובערבה, ביישובי עוטף עזה, ולדברי החברה, "מיזמים אלה, אשר יקומו בשנים 2012-2013, יעסיקו מאות עובדים, יתרמו רבות לכלכלה הישראלית ולהשגת יעדי האנרגיות המתחדשות שקבעה הממשלה".

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין רועי בלכר, עמית קריספין ומאיה נוסבאום-רפפורט ממשרד גולדפרב-זליגמן.