הסיבכת וגם שתקת, ר'?

ברגע שהחליטה ר' מלשכת רה"מ לשתף אנשים נוספים, היא ויתרה על פרטיותה

אפשר להבין את רתיעתה של ר' מלשכת ראש הממשלה למסור עדות נגד ראש הסגל, נתן אשל. אדם פרטי, המוצא את עצמו לפתע בכותרות הראשיות של התקשורת - זה בהחלט יכול לגרום אצלו לבהלה ולרצון להימנע מחשיפה נוספת. במיוחד כאשר אותו אדם, במקרה זה אישה, מוצאת עצמה מול כוחות רבי-עוצמה, בעלי שררה וכוח. נראה שלכל אלה מתווסף החשש של ר' לאבד את מקום עבודתה. אז כן, אפשר להבין את רצונה לשתוק ולהשתיק.

להבין, לא לקבל

אבל אי-אפשר להסכים לכך. אחד מעורכי דינה של ר', הראל ארנון, אמר הבוקר (א') בגלי צה"ל, כי "היא אישה בוגרת, ולא רוצה שחייה יהפכו לנחלת הכלל. צריך לכבד זאת".

שוב - אפשר אולי לכבד, אבל לא לקבל. כי ר' היא אכן אישה בוגרת. היא מצאה לנכון להתלונן בפני 3 בכירים במשרדה נגד הטרדותיו, לטענתה, של אשל. אישה בוגרת יודעת, ולא מהתקשורת, שתלונה כזאת זוכה לתשומת-לב התקשורת והציבור. שהרי מדובר באנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה, מה שעושה את הפרשה לבעלת חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה.

מי פוגע בפרטיות?

עו"ד ארנון אמר עוד כי אם יכפו על ר' לדבר, זו תהיה "פגיעה חמורה בפרטיות, שלילת רצונה החופשי ופגיעה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו".

טענה מוזרה. אם יש פגיעה בפרטיותה של ר', הרי שהיא נעשתה על-ידה. ברגע שהחליטה לשתף אנשים נוספים במה שאירע או לא אירע לה, היא ויתרה על פרטיותה. ובאשר לרצון החופשי - איך אפשר לשלול אותו מאדם שהחליט, מרצונו החופשי, לגלות את הפרשה לאחרים?

בלי קשר למה שיקרה בסוף, כאשר אדם בנסיבות אלה מסרב להעיד, נראה כי הוא עצמו חוטא בפגיעה בכבוד האדם וחירותם של אחרים - של אלה שלהם העביר את סיפורו, ובכך הכריח אותם, על פי החוק, להעביר את הסיפור לרשויות המוסמכות. הבכירים האלה כבר מסובכים, ובעיקר מסוכסכים, עם סביבתם. אז עכשיו, לאחר שכבר סיבכה אחרים, ר' תשתוק? איפה כאן כבוד האדם שלה?

"אישה רצינית ובוגרת"

גברתי ר' - אומרים עלייך שאת אישה רצינית ובוגרת. אם לא רצית להיחשף ולחשוף, היית צריכה לחשוב על זה לפני שסיבכת אחרים, לפני שהכנסת למערבולת את לשכת ראש הממשלה, ולמעשה את כל המדינה. מרגע שעשית זאת, כל הסיבות לשתיקתך אינן רלבנטיות - ואת פשוט חייבת להמשיך את מה שהתחלת.

באמת "מעניין רק למה", לפיד

"מישהו מוטרד מכניסתי לזירה הפוליטית. מעניין רק למה" - דברי יאיר לפיד בעניין קבלתו, בניגוד לנהלים לכאורה, ללימודי דוקטורט בבר-אילן. תגובת לפיד נכתבה אתמול (שבת) שוב בפייסבוק. הם לא נאמרו במסיבת עיתונאים, שבה נשאלות שאלות. מעניין רק למה.