פרינג החליפה מנכ"ל: "גדלים בקצב של מיליון משתמשים בחודש"

רועי תימור רוסו החליף את אבי שכטר: "אנחנו עדיין לא רווחיים, אך בוחנים מודל בתשלום"

באחרונה נראה כי פרינג (Fring), שפיתחה פלטפורמה למסרים מיידים כבר ב-2005, נעלמה מהרדאר.

החברה הייתה אחת הראשונות בשוק שהשיקה אפליקציה שמאפשרת לטלפונים סלולריים להתחבר לכמה שירותי מסרים מיידים, כמו גוגל טוק, מיקרוסופט ווינדוס לייב מסנג'ר, וכך להיות מחוברים לכל אנשי הקשר בכל הפלטפורמות בסלולר, הרבה לפני שהאייפון של אפל יצא לאוויר העולם. אך מאז אפליקציות תקשורת כמו וייבר ו-WhatsApp, גרמו לחברה להפוך לפחות רלוונטית.

לפני שלושה חודשים וחצי נכנס מנכ"ל חדש לחברה, רועי תימור רוסו, לשעבר סמנכ"ל השיווק שלה. תימור רוסו החליף את אבי שכטר, שייסד את פרינג ועכשיו משמש כיו"ר מועצת המנהלים.

"מה שמייחד אותנו זו החדשנות", אומר תימור רוסו, "פרינג היא מרכז תקשורת ומרכז הכובד שלנו הוא שיחות וידיאו, בניגוד לווייבר למשל שמתמקדת בעיקר בשיחות קוליות".

פרינג מציעה אפליקציה חינמית למכשירי אייפד ואייפון של אפל וכן לסמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל.

חוויה חברתית

המשתמשים בפרינג יכולים לנהל שיחות וידיאו עם עד ארבעה אנשים. מדובר בחוויה חברתית שקשה למצוא באפליקציות חינמיות אחרות. כמו כן, ניתן לנהל שיחות קול ללא עלות עם משתמשים אחרים.

לפרינג יש גם שירות בשם פרינג אאוט שמציע שיחות לקווים רגילים, בתשלום. "אנחנו מרוויחים כסף מפרינג אאוט ומפרסומות, אבל החברה עדיין לא רווחית", אומר תימור רוסו.

בשנה שעברה גייסה פרינג 10 מיליון דולר מיוסי ורדי, הקרנות נורת'ברידג', VenFin ופיטנגו, ועל-פי נתוני IVC סך ההשקעות בחברה עומד על 35 מיליון דולר. "חלק מסוים מהאנרגיה שלי מכוון באופן קבוע לגיוס כספים", אומר תימור רוסו.

עד שנת 2010 לחברה היה הסכם שת"פ עם חברת התקשורת האינטרנטית סקייפ, במסגרתו פרינג הציעה את שירותי שיחות הקול של סקייפ אצלה, אך בעקבות סכסוך השירות הופסק.

"ההתנהלות מול סקייפ עשתה לחברה רק טוב", אומר תימור רוסו, "זה נתן לנו להתמקד במה שאנחנו - מרכז תקשורת נייד". לדבריו, המצב בחברה טוב, קיימים עשרות מיליוני משתמשים וקצב הגידול עומד על מיליון משתמשים בחודש.

כיום פרינג ניתנת להורדה ללא תשלום, אך העתיד בנושא הזה לא ברור. "אנחנו בוחנים מודל תשלום, זה לא בתוכנית כרגע אבל לא בלתי אפשרי".