וריזון מקימה מיזם וידאו-אינטרנט מתחרה לנטפליקס

השירות החדש ישלב את עסק השכרת ה-DVD של רדבוקס של קויינסטאר עם שירותי סטרימינג של וריזון ■ השירות יתחיל לפעול במחצית השנייה של שנת 2012

מתחרה חדש לנטפליקס: החברות וריזון וקויינסטאר הקימו פרוייקט וידאו חדש שיספק שירותים שאומרים להתחרות ישירות בענקית השכרת הוידאו.

השירות החדש ישלב את עסק השכרת ה-DVD של רדבוקס של קויינסטאר עם שירותי סטרימינג של וריזון, ובכך תספק וריזון לראשונה שירותי וידאו מחוץ למעגל לקוחותיה בשירותי הטלפוניה שלה.

הפרוייקט, אשר יוחזק על ידי וריזון בשיעור של 65%, יתחיל לפעול במחצית השנייה של שנת 2012, כך אמרו החברות.

אנליסטים מציינים כי הצלחת הפרוייקט ביחס לנטפליקס ומתחרות נוספות כגון אמזון תלויה רבות במחיר השירות ובכמות התוכן שהוא יספק לגולשים. החברות יהיו חייבות לשכנע אולפנים בהוליווד להשתתף במיזם כדי להוות תחרות ראויה.

"השאלה היא - כמה הם משקיעים כדי לקבל ספרייה רחבה של תוכניות? נטפליקס מוציאה עד מיליארד דולר בשנה על תוכן", אמר דניאל ארנסט, אנליסט מהאדסון סקוור ריסרץ'. "אני בספק ששתי החברות הללו ישקיעו ברמה הזו".

נכון לסוף חודש דצמבר, לנטפליקס יש 24.4 מיליון לקוחות בארה"ב, בעוד לוריזון 4.2 מיליון בלבד, בשירות שלה - FiOS TV. קויינסטאר משכירה DVD במחיר של דולר ליום במגוון מקומות כגון סופרמרקטים.