אריקסון מציגה: שיחות בין הדור הרביעי לדור השלישי בסלולר

לראשונה הצליחה חברת אריקסון להעביר שיחות בין רשת LTE ל-WCDMA (דור שלישי) ■ עד עתה רשתות דור רביעי יועדו לדאטה בלבד בהיעדר תקינה לדיבור

לראשונה, הצליחה חברת אריקסון להעביר שיחות בין רשת LTE (דור רביעי) ל-WCDMA (דור שלישי). עד כה, רשתות LTE שמשו בעיקר להעברת נתונים בסלולר, אך כעת המפעילות מתחילות לפתח את רשתות ה-LTE כך שייתמכו בהעברת קול ומסרונים כהכנה להטמעת מגוון שירותי מולטימדיה חדשים בעלי תאימות לסמארטפונים תואמי LTE.

אחד האתגרים הגדולים למפעילות הוא להבטיח שהמשתמשים לא יחוו הפרעות וניתוקים במהלך שיחות כשהם יוצאים מאזורי הקליטה של רשת ה-LTE.

אריקסון ביצעה בהצלחה, בשיתוף חברת קוואלקום, ניסוי להעברת שיחה בתקן הבינלאומי המסדיר זאת 3GPP. הניסוי ממחיש כי המשתמשים יחוו שיחות ללא הפרעות ביציאה אל מחוץ לתחום הקליטה של רשת LTE, הודות להעברה אוטומטית של השיחה לרשת WCDMA או GSM.

העברת השיחה מרשת LTE לרשת WCDMA התבצעה בהצלחה ב-23 בדצמבר של השנה שעברה תוך שימוש ברשת המבוססת על תשתית אריקסון ובשבב LTE/3G רב-ערוצי של קוואלקום המיועד למכשירי סמארטפון.

יוהאן ויברג (Wibergh), ראש יחידת הרשתות העסקיות באריקסון, אמר: "בעקבות ההצלחה בפיתוח הטכנולוגיה להעברת השיחה מרשת LTE בשיתוף קוואלקום אנו מבטיחים כעת שמפעילות הסלולר יוכלו לתת מענה לציפיות הלקוחות לביצוע שיחות איכותיות בשירותי LTE. המפעילות יוכלו לשמר את המותגים האיכותיים שיצרו לשירותי השיחות שלהם גם לאחר השקת שירותי השיחות ב-LTE".

ההשקה המסחרית הגלובלית של המוצר תהיה ב-2013.