גראמי 2012 בסימן ווטני יוסטון: אדל - הזוכה הגדולה

טקס פרסי האקדמיה האמריקאית למוזיקה, ה"גראמי", התקיים הלילה בלוס אנג'לס בצל מותה של וויטני יוסטון ■ מרבית הפרסים החשובים הלכו לזמרת הפופ אדל

טקס פרסי האקדמיה האמריקנית למוזיקה, ה"גראמי", ה-54 התקיים הלילה (12 בפברואר 2012) ב"סטייפל'ס סנטר" בלוס אנגל'ס, קליפורניה, ארה"ב. הטקס עמד בסימן מותה של הזמרת וויטני יוסטון, שהאבל עליה הצטרף לזכרן של הזמרות אטה ג'יימס ואיימי וויינהאוס - 3 זמרות נשמה גדולות שהלכו לעולמן תוך כמה חודשים.

את הערב פתח ברוס ספרינגסטין "הבוס" של הרוקנ'רול בהופעה משכנעת עם להיטו החדש "We Take Care Of Our Own", אבל ההופעה שכולם חיכו לה היתה כמובן זו של אדל, שנתנה את "Rolling In The Deep", בהופעה ראשונה על במה מזה כחצי שנה.

אחרי ספרינגסטין עלה לבמה מנחה הערב, הראפר והשחקן LL Cool J הוביל תפילה על הבמה עבור משפחתה של יוסטון: "למרות שהיא הלכה מוקדם מידי, נשארנו מבורכים ברוח המוזיקלית שלה", אמר. ואז הוקרן קליפ של וויטני יוסטון כשהיא מבצעת את להיטה הבלתי נשכח "I Will Always Love You" בהופעה בטקס הגראמי הקודם.

את זכרן של שלוש הזמרות המנוחות ציין גם הזמר הוותיק טוני בנט, שקיבל את פרס "דואט הפופ של השנה" על הדואט שלו "Body and Soul" עם איימי וויינהאוס ואת פרס "אלבום הפופ המסורתי של השנה" על אלבום הדואטים שלו. בנט פגש על הבמה את מיץ' וג'ניס וויינהאוס, הוריה של איימי המנוחה. מיץ' וויינהאוס, האב, אמר: "לחיי וויטני יוסטון, לחיי איימי ווינהאוס ולחיי אטה ג'יימס. יש למעלה להקת בנות יפהפייה". מלני פיונה, שזכתה בפרס "הופעת ה-R&B הטובה ביותר", אמרה כשקיבלה את הפרס: "וויטני יוסטון, לא הייתי עומדת פה בלעדייך".

הפרסים הבולטים

בטקס חולקו 75 פרסים בקטגוריות שונות בתעשיית המוזיקה האמריקאית. אדל הבריטית, שכבשה את לב האמריקאים ולבו של העולם כולו, זכתה בפרסים החשובים: "אלבום השנה" ו"אלבום הפופ של השנה" על "21" מרובה הלהיטים, "הקלטת השנה" ו"שיר השנה" על הלהיט "Rolling In The Deep", "הופעת הפופ סולו הטובה של השנה" על הלהיט "Someone Like You".

בון איבר זכה בפרס היוקרתי "האמן החדש של השנה" ובפרס על "האלבום האלטרנטיבי הטוב של השנה". להקת "הפו פייטרז" בהנהגת דייב גרוהל זכתה בפרסים החשובים של עולם הרוק עם "אלבום הרוק של השנה" על "Wasting Light", "הופעת הרוק של השנה" ו"שיר הרוק של השנה" על "Walk", "הופעת הרוק הכבד של השנה" על "White Limo".

קנייה ווסט זכה בפרס "אלבום הראפ הטוב ביותר". יחד עם ג'יי זי זכה קנייה ווסט ב"הופעת הראפ הטובה ביותר" על הלהיט "Otis". ווסט זכה גם ב"שיר הראפ הטוב ביותר" וב"השילוב הטוב ביותר בין ראפ לשירה" על "All Of The Lights" עם ריהאנה, קיד קודי ופרגי.

כריס בראון זכה ב"אלבום הR&B הטוב ביותר" על "F.a.m.e". קורין בייל ריי זכתה ב"הופעת ה-R&B של השנה". סי לו גרין זכה ב"שיר ה-R&B הטוב של השנה" ו"הופעת ה-R&B המסורתית הטובה ביותר" על "Fool For You" עם מלאני פיונה.

סקרילקס זכה בפרס "רמיקס השנה" על "Cinema", ב"הקלטת הדאנס של השנה" וב"אלבום הדאנס-אלקטרוני של השנה" על "Scary Monsters And Nice Sprites". טיילור סוויפט זכתה ב"שיר הקאנטרי של השנה" ו"הופעת הסולו הקאנטרי של השנה" על "Mean". "ליידי אנטבלום" על "אלבום הקאנטרי של השנה" - "Own The Night".