יוזמה בכנסת: יום העצמאות יהפוך לסופ"ש ארוך

עפ"י היוזמה של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, יום העצמאות יחול באופן קבוע בכל שנה ביום חמישי, והאירועים סביבו יימשכו במשך 3 ימים לאורך סוף השבוע כולו

הצעת חוק חדשה עשויה להאריך את חגיגות העצמאות של מדינת ישראל באופן משמעותי - ל-3 ימים. על-פי היוזמה, יום העצמאות יחול באופן קבוע ביום חמישי ויימשך עד מוצאי שבת.

יוזם ההצעה, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, המשמש גם כיו"ר ועדת השרים לטקסים וסמלים, טוען כי מהלך כזה ימנע ימי שבתון מיוחדים באמצע השבוע למשק הישראלי, כפי שקורה כיום.

על-פי הדיווח בעיתון "ידיעות אחרונות", התיקון לחוק יקבע כי יום העצמאות יחול באופן קבוע ביום חמישי, בשבוע שבו חל ה' באייר.

אם אכן ההצעה תתקבל, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל יחול ביום שלישי, וברביעי בערב ייפתחו החגיגות הרשמיות של יום העצמאות. מטרת ההצעה החדשה היא לאפשר למשפחות השכולות לתכנן ולהיערך ביתר קלות לאירועי יום הזיכרון והעצמאות, לנצל באופן מרבי את שבוע העבודה ולהימנע מחילול שבת.

בימים הקרובים תוגש ההצעה להצבעה, ואם היא תאושר, ייכנס התיקון לתוקף כבר השנה. יש לציין כי השנה הוקדם יום העצמאות ליום חמישי, ללא קשר ליוזמה - משום שה' באייר חל השנה ביום שישי.