1.3 מיליארד שקל הועברו לבניית כ-500 גני ילדים בישראל

ועדת הכספים בראשותו של ח"כ משה גפני אישרה היום העברה תקציבית של למשרד החינוך, לצורך יישום המלצות ועדת טרכטנברג לחינוך חינם מגיל 3, שאושרה בממשלה בחודש שעבר

ועדת הכספים בראשותו של ח"כ משה גפני אישרה היום (ב') העברה תקציבית של 1.3 מיליארד שקל למשרד החינוך, לטובת בניית כ-500 גני ילדים בישראל. זאת, לצורך יישום המלצות ועדת טרכטנברג לחינוך חינם מגיל 3, שאושרה בממשלה בחודש שעבר.

בעקבות אישור הבקשה התקציבית, ישתנה תקציב הפיתוח ובניית כיתות לימוד של משרד החינוך מ-2 מיליארד שקל ל-3.3 מיליארד שקל ב-2012.

ח"כ משה גפני אמר לאחר האישור, כי "חבל שחיכו להתפרצות מחאה חברתית כדי ליישם חוק שנחקק כבר ב-1984. הכנסת כבר הביעה את דעתה בנושא ואין צורך ללכת למקומות שלא נבחרו ע"י הציבור כמו ועדת טרכטנברג".

שר החינוך גדעון סער אמר כי "יישום ההחלטה קריטי, כיוון שיש 300 אלף ילדים בגילאי 3-4 ולכ-100 אלף מהם אין מענה מבחינת הבינוי של גנים. המטרה כעת היא לצמצם את הפער בין ההיצע לביקוש תוך תחילת בינוי מיידי של כ-500 גנים עד לתחילת שנת הלימודים תשע"ג ב- 26 באוגוסט".

סער הוסיף, כי "הרשויות המקומיות מרוויחות מהמהלך, שעד היום היו צריכות לבנות גנים במימונן - כעת אנחנו משחררים אותן מחובת הבינוי הזאת. 'תוספת טרכטנברג' לרשויות תגיע בשני אופנים: תוספת אחידה לכל הרשויות ותוספת שנייה דיפרנציאלית לרשויות עפ"י מרחק מהמרכז ומצב סוציו-אקונומי. כך שרשויות חלשות יקבלו יותר".