לא רק בישראל: מיליוני סינים נפלו קורבן להאקרים

מיליוני סינים נפלו קורבן להאקרים שפרצו לאתרים ובלוגים פופולרים ו"דגו" את פרטייהם האישיים ■ ממשלת סין החלה להילחץ ולהקים צוותי עבודה של מומחים לאבטחת מידע

אמש נחשף כי מיליוני סינים נפלו קורבן להאקרים שפרצו לאחד מהשרתים העמוסים במדינה בחודש דצמבר והצליחו "לדוג" סיסמאות, פרטי כרטיסי אשראי ופרטים אישיים של מיליוני משתמשי אינטרנט סינים.

הניצוץ שהצית את הבהלה של משתמשי האינטרנט בסין, הייתה ההודעה שפורסמה אמש באתר Tianya - אחד מהבלוגים הסינים הפופולריים ביותר, לפיה האקרים הצליחו לפרוץ לאתר הפופולרי ולהשיג פרטים אישיים של כ-40 מיליון ממשתמשי האתר. מאוחר יותר דווח בסין כי גם אתר הקמעונאות הפופולרי - 360buy.com נפרץ על ידי האקרים שהצליחו להשיג את פרטי כרטיסי האשראי של מיליוני משתמשים.

פרשת הפריצות לאתרים הסינים הוחמרה, כאשר עוד ועוד אתרים מרכזיים דיווחו כי האקרים הצליחו לחדור את חומת אבטחת המידע שלהם ולגנוב פרטים אישיים של מיליוני משתמשים. כך למשל, הבלוג הטכנולוגי הסיני - Moonlight, דיווח כי האקרים גנבו פרטים אישיים של כ-8 מיליון משתמשים.

מתקפת ההאקרים לא נעצרה רק באתרים האזרחיים הפופולריים, אלא נמשכה גם באתרים הממשלתיים. כך למשל נפרץ האתר המשמש את מנהלת מעבר הגבולות של המדינה, וממנו נגנבו פרטי היציאה והכניסה כמו מספרי הדרכון של כ-5 מיליון אנשים.

ממשלת סין שהחלה להילחץ מפרשת ההאקרים, החליטה לשלב כוחות ולהקים צוותי עבודה של מומחים כדי שיזהו את מקור הפירצה ויימצאו פתרונות חדשים. מאמציה של הממשלה להילחם בהאקרים באו ליידי ביטוי גם במחקר חדש שערכו כ-26 מומחים לאבטחת מיידע ומומחי מחשבים ואינטרנט סינים, העלה חשש כי פרטיהם האישיים של יותר מ-280 מיליון משתמשי אינטרנט, נמצאים בסכנה.

בעקבות הגילוי המרעיש, הממשלה הורתה לכל בעלי האתרים הסינים שנפרצו, להדק באופן מיידי את אבטחת המידע שלהם ולדווח לרשויות על כל פריצה שתתרחש. בינתיים, מאות מיליוני הסינים שעושים שימוש נרחב ברשת האינטרנט, חוששים מאוד מההאקרים ודואגים להחליף את הסיסמאות שלהם באופן תדיר.