צייצה וננזפה: אופרה ווינפרי ניסתה להשפיע על הרייטינג

ביקשה בטוויטר מחברי פאנל הרייטינג של נילסן לצפות בתוכניתה בערוץ OWN

אופרה ווינפרי ביקשה מעוקביה בטוויטר, הנמנים עם בתי-האב הנספרים במדד נילסן, לצפות בתוכניתה בערוץ הכבלים OWN שבבעלותה. יום לאחר מכן, לאחר שחברת נילסן הבהירה לה כי מדובר בהפרה בוטה של הכללים, היא התנצלה על כך וחזרה בה.

בינואר 2011 הקימה ווינפרי את ערוץ הכבלים OWN. עד כה הערוץ מתקשה להתרומם במדדי נילסן. תוכניתה של ווינפרי, "הפרק הבא של אופרה", זוכה לכ-900 אלף צופים בממוצע.

ביום ראשון השבוע האיצה ווינפרי ב-9 מיליון עוקביה בטוויטר, ובמיוחד לאלה מביניהם שנמנים עם 25 אלף האנשים הנספרים במדד הרייטינג של חברת נילסן, לצפות בתוכניתה. "כל מי שיכול, במיוחד אם יש לכם קופסת נילסן בבית, אנא עברו לצפות בערוץ OWN", צייצה ווינפרי ב-21:00 שניות ספורות לפני תחילת תוכניתה.

ואולם, מה שאולי הובן כציוץ שגרתי על-ידי מיליוני עוקביה, נתפס על-ידי חברת נילסן כהפרה בוטה של מדיניות חברת נילסן, המודדת את נתוני הצפייה בארה"ב מתוך מדגם של 25 אלף משקי-בית ברחבי המדינה.

רייטינג עם כוכבית

לאחר דין ודברים בין נילסן לערוץ OWN, הסירה ווינפרי את הציוץ מחשבון הטוויטר שלה. בתגובה לדברים אמרה ווינפרי ל"ניו-יורק טיימס" כי היא הסירה את הציוץ לבקשת נילסן, וכי היא מתנצלת על הציוץ.

במקביל, חברת נילסן הודיעה כי לטבלת הרייטינג היומית תתווסף כוכבית ליד תוכניתה של ווינפרי, שתיידע את הקוראים על "אפקט הטיה אפשרי של הנתונים". זאת בהתאם למדיניות של נילסן לציין הפרה בוטה של כללי המדידה שצצה כל אימת שעולה חשד לפנייה אל "אנשי נילסן", ושהרגלי הצפייה שלהם נמדדים מדי יום ושזהותם חשאית.