ד"ר יובל ומיסטר שטייניץ

באמירות פומביות, שטייניץ בעד מיצוי כושר השתכרות. בפועל, התחייב לחתום על ההיפך

שימו לב לתנועות הידיים של שר האוצר יובל שטייניץ. מבין כל החקיינים של תנועות הידיים ושפת הגוף של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטייניץ הוא הראשון ברשימה, ומיד אחריו ח"כ אופיר אקוניס. ‏

הקשיבו לדיבור השוטף והמהוקצע. להתהדרות בדוחות בינלאומיים על הכלכלה היציבה היחידה במזרח התיכון. אצל שטייניץ אין סתם שינוי, או סתם שיפור. כל אירוע מוכתר במילים "מהלך דרמטי", או "שינוי היסטורי". לא פחות.

בסיום השביתה למען עובדי הקבלן הודיע שטייניץ על "תיקון היסטורי", והצהיר: "אנחנו באים לעובדים החלשים ואומרים, מי שיוצא לעבודה, מי שמתאמץ, מי שעובד - מקבל. כדאי להתאמץ, כדאי לצאת לעבודה".

קרן המטבע הבינלאומית מצביעה על הבעיה החמורה ביותר בכלכלת ישראל, ההשתתפות המזערית של חרדים וערבים בשוק העבודה - והעוני הנובע מכך. שטייניץ עולה לשידור ברדיו, מתהדר בהישגיו, ואומר: "אנחנו קוראים לציבור להשתתף בשוק העבודה".

מההצהרות האלה עולה מסקנה חד-משמעית על עמדתו הנפשית והציבורית של שר האוצר שטייניץ: הוא תומך בכל ליבו ב"מיצוי כושר השתכרות" כקריטריון חשוב, ואולי אפילו קובע, במתן הטבות מהמדינה. שטייניץ אפילו חתם לישראל ביתנו, שיעמוד על קריטריון כושר השתכרות.

מוזר. כי זה אותו שר אוצר שטייניץ, שהבוקר (ג') הונחו על שולחנו לחתימה קריטריונים של דיור בר-השגה שארגן שר השיכון, אריאל אטיאס. בלי החתימה השנייה הנדרשת אין לאטיאס קריטריונים המפלים חרדים לטובה, כמו שנות נישואים ומספר ילדים. וכן, שטייניץ התחייב לחתום על הקריטריונים הללו, שאין בהם זכר למיצוי כושר השתכרות.