מקורב לרה"מ קיבל פטור ממכרז נדל"ן ברשות השידור

ועדת המכרזים של רשות השידור החליטה לסווג את ההתקשרות עם עו"ד יהודה רוה כפטורה ממכרז, בשל "נסיבות מיוחדות"

עו"ד יהודה רוה, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה והשר הממונה על רשות השידור, בנימין נתניהו, נבחר על-ידי רשות השידור ללוות את הרשות בכל הקשור במימוש נכסי הנדל"ן שלה.

ועדת המכרזים של רשות השידור החליטה לסווג את ההתקשרות עם משרד עורכי הדין של רוה כפטורה ממכרז. "לעו"ד רוה ניסיון רב והיכרות במגעים מול כל הגורמים הרלוונטיים מולם עומדת היום הרשות בנושא זה", נכתב בדוח ועדת המכרזים.

יהודה רוה הוא בן-זוגה של עו"ד תמי רוה, שמונתה ביולי 2011 ליו"ר דירקטוריון חדשות ערוץ 2. בני-הזוג נחשבים למקורבים לזוג נתניהו. בזמן הקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה הוצע ליהודה רוה תפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

במסגרת ראיון שנתן בעבר לעיתון "הארץ", סופר כי הקשר בין הזוג יהודה ותמי רוה ובין בני-הזוג נתניהו החל בשנות ה-70, כאשר רכשו ממנו מטבח כששימש כמנהל השיווק של חברת הרהיטים "רים".

משרדו של רוה, הנחשב לאחד המובילים בתחום הנדל"ן, מדורג במקום ה-15 מבין משרדי עורכי הדין בארץ מבחינת גודלם, ומועסקים בו 64 עורכי דין. עו"ד רוה נמצא במאגר של משרדי עורכי הדין של רשות השידור, אליהם היא פונה לפי הצורך.

מדוח ועדת המכרזים בראשות סמנכ"ל כספים וכלכלה, ערן הורן, עולה כי כבר ב-6 בדצמבר 2011 אושרה התקשרות עם עו"ד יהודה רוה לעניין מכירת זכויות הרשות בנכס ברחוב ירמיהו.

"לאור הנחיית השר הממונה (נתניהו, ר"ב) כי הרפורמה תמומש ממכירת נכסי הנדל"ן של הרשות, מנהלת כיום הרשות מגעים מול משרדי הממשלה הרלוונטיים בנוגע למתווה המחודש לרפורמה, הכולל התייחסות לנושא הנדל"ן כמקור מימון לרפורמה", נכתב בדוח ועדת המכרזים. "לפיכך נדרשת הרשות בשלב זה בייעוץ משפטי בכל הכרוך להיבטי הנדל"ן הכלולים במתווה המוצע, ובכלל זה ייצוג הרשות מול משרדי הממשלה וגורמים שונים".

ניסיון רב בתחום הנדל"ן

בדוח מצוין עוד כי עו"ד רוה, שהינו בעל ניסיון רב בתחום הנדל"ן והתשתיות, טיפל עבור הרשות ומשרד האוצר בפרויקט שערי צדק. כמו כן מזכיר הדוח כי רוה הוא בעל "היכרות מעמיקה ובקיאות רבה בכל הנוגע לנכסי הרשות בכלל, לרבות מצב הזכויות בנכסים השונים", וכן כי ברשותו של רוה קיים "חומר רב בנוגע לנכסי הרשות הקשור באופן הדוק לנושאים שעל הפרק".

לבסוף, נכתב כי הוועדה "מחליטה לסווג את ההתקשרות עם משרד עו"ד רוה כפטורה ממכרז על-פי תקנה 5 לתקנות חובת המכרזים - יחסי אמון מיוחדים, ותקנה 3 (28) - נסיבות מיוחדות".

בתגובה לשאלה מהן "הנסיבות המיוחדות" שעל-פי הן עו"ד רוה קיבל פטור ממכרז, נמסר מרשות השידור כי "אנו לא מתייחסים לנושאים משפטיים".

תגובתו של עו"ד יהודה רוה לא התקבלה.